Departamento de Matemáticas
Browse by
En esta Comunidad se recogen los documentos generados por el Departamento de Matemáticas y que cumplen los requisitos de Copyright para su difusión en acceso abierto.
Si usted es miembro del Departamento y desea depositar un documento puede enviarnos un mensaje.
Los contenidos se encuentran sujetos bajo una Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Collections in this community
Recent Submissions
-
The scarce representation of women university professors in research groups
(Institute of Advanced Engineering and Science (IAES). Intelektual Pustaka Media Utama (IPMU), 2024)Women university teachers in Spain simultaneously have teaching and research careers that interrelate to develop their competencies in both fields. However, as in other fields, there is not yet gender equality in representation ... -
Psychological factors in Human Resources Management and Training to improve the efficiency of Public Administration in Greece
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2024)Esta tesis se centra en la formación continua en factores psicológicos en la gestión de recursos humanos para mejorar la eficiencia de la administración pública en Grecia. Objetivo: El objetivo principal de este estudio ... -
New Bounds for Three Outer-Independent Domination-Related Parameters in Cactus Graphs
(MDPI, 2024)Let G be a nontrivial connected graph. For a set D _ V(G), we define D = V(G) n D. The set D is a total outer-independent dominating set of G if jN(v) \ Dj _ 1 for every vertex v 2 V(G) and D is an independent set of G. ... -
Questioning the Shanghai Ranking methodology as a tool for the evaluation of universities: An integrative review
(Springer, 2018)This integrative review reports on methodological questions about the Shanghai Ranking as a tool for the evaluation of universities, questions that are extensible to other rankings. The paper presents a list of methodological ... -
Aprendizaje matemático y bilingüismo. Una aproximación al estado de la cuestión
(Octaedro, 2020)Este trabajo aporta una revisión de la literatura sobre la educación bilingüe y las matemáticas. En el contexto europeo, la modalidad de educación bilingüe predominante se basa en el enfoque de aprendizaje integrado de ...