Flipped “Learning”: aplicación del enfoque Flipped Learning a la enseñanza de la lengua y literatura españolas
Flipped "Learning": applying the Flipped Learning approach to the teaching of spanish language and literature
Author
Domínguez Pelegrín, Javier
Peragón López, Clara Eugenia
Vara López, Alicia
Jiménez Millán, Azahara
Muñoz Gómez, Manuel Jesús
López Ruiz, Mª Carmen
Leva Tamajón, Beatriz
Publisher
UCOPressDate
2017Subject
Flipped LearningFlipped Classroom
Lengua y literatura españolas
Grado de Educación Infantil
Grado de Educación Primaria
Educación superior
Spanish Language and Literature
Child Education Degree
Primary Education Degree
Higher Education
METS:
Mostrar el registro METSPREMIS:
Mostrar el registro PREMISMetadata
Show full item recordAbstract
El proyecto se ha desarrollado durante el curso académico 2015/2016 en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba. Nuestro objetivo fundamental ha consistido en la aplicación del enfoque Flipped Learning (FL) en cuatro asignaturas de los grados de Educación Infantil y Primaria destinadas a la enseñanza de la lengua y la literatura españolas. La propuesta de innovación se ha llevado a cabo en tres fases: planificación, aplicación y una transversal, de difusión, que nos ha permitido dar a conocer las acciones desarrolladas en las etapas anteriores. Con ello, se ha pretendido abordar el proceso de enseñanza-aprendizaje, centrado en el desarrollo competencial de los estudiantes, de manera más activa, significativa y motivadora en relación con el modelo tradicional mediante el empleo de diversas herramientas tecnológicas. The project has been developed during the academic year 2015/2016 at the Education Sciences School of the University of Cordoba. Our fundamental aim has been to implement the Flipped Learning (FL) approach in four subjects of Child and Primary Education Degrees regarding the teaching of the Spanish language and literature. The innovation proposal has been carried out in three phases: preparative, application and diffusion; the latter has allowed us to spread the actions developed in the previous stages. Thus we have focused on the students' competential development, which has let us approach the teaching-learning process, in a more active, meaningful and motivating way in relation to the traditional model and through the use of diverse technological tools.