Show simple item record

dc.contributor.authorJarmużek, Joanna
dc.contributor.authorCytlak, Izabela
dc.date.accessioned2020-06-01T18:14:23Z
dc.date.available2020-06-01T18:14:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2444-3921
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/20059
dc.description.abstractThe aim of the publication is to show the importance of academic entrepreneurship classes in the process of effective education of humanistic studies students and the role of entrepreneurship university centers in the process of maximizing and accelerating the career opportunities. In the process of designing the research we decided to examine the entrepreneurship attitudes, knowledge and past experiences of students in Spain, Norway and Poland at the bachelor level of humanistic studies. Entrepreneurship classes are compulsory at this level of studies due to Bologna strategy. 249 students from the three countries BA level filled out the questionnaire. We initially examined the dependence of chosen variables in order to point out the features, which might help students to initiate their own business.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de la publicación es mostrar la importancia de las clases de emprendimiento académico en el proceso de educación efectiva de los estudiantes de estudios humanísticos y el papel de los centros universitarios de emprendimiento en el proceso de maximizar y acelerar las oportunidades de carrera. En el proceso de diseño de la investigación, decidimos examinar las actitudes empresariales, el conocimiento y las experiencias pasadas de los estudiantes en España, Noruega y Polonia a nivel de licenciatura en estudios humanísticos. Las clases de emprendimiento son obligatorias en este nivel de estudios debido a la estrategia de Bolonia. 249 estudiantes de los tres países de nivel BA completaron el cuestionario. Inicialmente, examinamos la dependencia de las variables elegidas para señalar las características, lo que podría ayudar a los estudiantes a iniciar su propio negocio.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Córdoba, UCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceInternational Journal for 21st Century Education 5(1), 36-51 (2018)es_ES
dc.subjectEntrepreneurshipes_ES
dc.subjectStudents of humanistic studieses_ES
dc.subjectBusinesses_ES
dc.subjectBusiness planes_ES
dc.subjectAcquisition of resources (raising funds)es_ES
dc.subjectLifestylees_ES
dc.subjectInterestses_ES
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectEstudiantes de estudios humanísticoses_ES
dc.subjectNegocioses_ES
dc.subjectPlan de negocioses_ES
dc.subjectAdquisición de recursos (recaudación de fondos)es_ES
dc.subjectEstilos de vidaes_ES
dc.subjectIntereseses_ES
dc.titleEntrepreneurial attitudes of humanities students: international perspective (Spain, Poland, Norway)es_ES
dc.title.alternativeActitudes emprendedoras de estudiantes de humanidades: perspectiva internacional (España, Polonia, Noruega)es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record