Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Developing Number Sense: An Approach to Initiate Algebraic Thinking in Primary Education
(MDPI, 2021)
Traditionally, the teaching and learning of algebra has been addressed at the beginning of secondary education with a methodological approach that broke traumatically into a mathematical universe until now represented by ...
A Tool for the Analysis and Characterization of School Mathematical Models
(MDPI, 2021)
This paper shows a tool for the analysis of written productions that allows for the characterization of the mathematical models that students develop when solving modeling tasks. For this purpose, different conceptualizations ...
Introduction to Computational Thinking with Scratch for Teacher Training for Spanish Primary School Teachers in Mathematics
(MDPI, 2022)
In recent years, the inclusion of computational thinking in education has become very important. This is a response to the needs of the evolution of our society and the skills demanded in students to obtain practical and ...
Computational thinking with scratch: a tool to work on geometry in the fifth grade of Primary Education
(MDPI, 2024)
To achieve the Fourth Sustainable Development Goal (SDG) of providing quality education and promoting lifelong learning opportunities for all 21st-century students, today it is essential to develop Computational Thinking ...
La resolución de problemas basada en el método de Polya usando el pensamiento computacional y Scratch con estudiantes de Educación Secundaria
(Universidad de Oviedo, 2020)
La inclusión de la tecnología como recurso educativo supone un nuevo escenario de trabajo en el aula que requiere de un proceso de investigación empírica para valorar su efectividad. El presente trabajo consiste en un ...
Body motion, early algebra, and the colours of abstraction
(Springer, 2020)
This paper focuses on the emergence of abstraction through the use of a new kind of motion detector—WiiGraph—with 11-year-old children. In the selected episodes, the children used this motion detector to create three ...
Instrumentos para la evaluación del sentido numérico en los primeros años de aprendizaje matemático
(Octaedro, 2022)
En el ámbito de la investigación en educación matemática, la importancia del sentido numérico ha estado presente desde hace décadas. Sin embargo, a pesar de esta larga trayectoria, no se ha llegado a un consenso sobre su ...
Aprendizaje matemático y bilingüismo. Una aproximación al estado de la cuestión
(Octaedro, 2020)
Este trabajo aporta una revisión de la literatura sobre la educación bilingüe y
las matemáticas. En el contexto europeo, la modalidad de educación bilingüe
predominante se basa en el enfoque de aprendizaje integrado de ...
Programas efectivos de desarrollo profesional docente. Un estudio de caso centrado en promover en el profesorado el desarrollo de la habilidad de modelar en sus estudiantes
(Centro de Investigación en Educación Matemática y Estadística (Universidad Católica del Maule), 2024)
En Educación Matemática, un ámbito importante es el desarrollo profesional docente y, particularmente, la generación de programas de desarrollo profesional que sean efectivos y que impacten en la enseñanza del profesorado. ...