Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
Introduction to Computational Thinking with Scratch for Teacher Training for Spanish Primary School Teachers in Mathematics
(MDPI, 2022)
In recent years, the inclusion of computational thinking in education has become very important. This is a response to the needs of the evolution of our society and the skills demanded in students to obtain practical and ...
Computational thinking with scratch: a tool to work on geometry in the fifth grade of Primary Education
(MDPI, 2024)
To achieve the Fourth Sustainable Development Goal (SDG) of providing quality education and promoting lifelong learning opportunities for all 21st-century students, today it is essential to develop Computational Thinking ...
Instrumentos para la evaluación del sentido numérico en los primeros años de aprendizaje matemático
(Octaedro, 2022)
En el ámbito de la investigación en educación matemática, la importancia del sentido numérico ha estado presente desde hace décadas. Sin embargo, a pesar de esta larga trayectoria, no se ha llegado a un consenso sobre su ...
Aprendizaje matemático y bilingüismo. Una aproximación al estado de la cuestión
(Octaedro, 2020)
Este trabajo aporta una revisión de la literatura sobre la educación bilingüe y
las matemáticas. En el contexto europeo, la modalidad de educación bilingüe
predominante se basa en el enfoque de aprendizaje integrado de ...