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dc.contributor.authorContreras, Ricardo
dc.contributor.authorCorzo Arévalo, Daniel H.
dc.contributor.authorGarcía Méndez, Sebastián
dc.contributor.authorPatiño, Margareth
dc.date.accessioned2022-01-12T11:31:56Z
dc.date.available2022-01-12T11:31:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2530-7134
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/22308
dc.description.abstractThe objective of the article is to show the correlation between leadership and culture of innovation in hotels affiliated and not affiliated with the Colombian Hotel and Tourism Association - COTELCO. For the fulfillment of the objective, a methodology with a correlational quantitative approach was used, implementing two instruments in a sample of fifty hotels from the four municipalities that make up the Metropolitan area of Bucaramanga. The first instrument analyzed the leadership variable through the measurement of the leadership of Blake and Monton, the second, measured the culture of innovation from the questionnaire proposed by the Ministry of Information Technologies and Communications of Colombia. It was concluded that In the leadership variable, they allow observing a higher trend in the people dimension and the innovation culture a trend towards two dimensions: people and strategy.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo del artículo es mostrar la correlación entre liderazgo y cultura de la innovación en hoteles afiliados y no afiliados a la Asociación Hotelera y Turística de Colombia (COTELCO). Para el cumplimiento del objetivo se usó una metodología con enfoque cuantitativo de tipo correlacional, implementando dos instrumentos en una muestra de cincuenta hoteles de los cuatro municipios que integran el Area Metropolitana de Bucaramanga. El primer instrumento analizó la variable liderazgo a través de la medición del liderazgo de Blake y Montón, mientras que el segundo midió la cultura de la innovación desde el cuestionario propuesto por el Ministerio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de Colombia. Se concluyó que en la variable liderazgo se observa una tendencia superior en la dimensión “personas” y en la cultura de la innovación una tendencia hacia dos dimensiones: las personas y la estrategia.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/es_ES
dc.sourceRevista Internacional de Turismo, Empresa y Territorio (RITUREM) 5(2), 1-11 (2021)es_ES
dc.subjectHotelses_ES
dc.subjectLeadershipes_ES
dc.subjectCulturees_ES
dc.subjectInnovationes_ES
dc.subjectBucaramangaes_ES
dc.subjectColombiaes_ES
dc.subjectHoteleses_ES
dc.subjectLiderazgoes_ES
dc.subjectCulturaes_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.titleLeadership styles and culture of innovation in hotels in the Bucaramanga Metropolitan Area (Colombia)es_ES
dc.title.alternativeEstilos de liderazgo y cultura de la innovación en hoteles del Área Metropolitana de Bucaramanga (Colombia)es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/riturem/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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