Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
Opiniones de estudiantes universitarios acerca de la utilización de mapas mentales en dinámicas de aprendizaje cooperativo. Estudio comparativo entre la Universidad de Córdoba y La Sapienza
(UNAM, 2016)
La estrategia de los mapas mentales, implementada de manera cooperati
-
va, es útil para potenciar el aprendizaje y la adquisición de competencias
en el alumnado. Para conocer cómo se pone en práctica esta estrategia ...
La Realidad Aumentada como herramienta de aprendizaje en Educación Infantil
(Ediciones Octaedro, 2016)
El aprendizaje en la etapa de infantil suele introducirse de manera lúdica, de cara a que el pequeño
estudiante de manera inconsciente interiorice los contenidos que sustentarán su formación en las
etapas superiores. El ...
The videoconference system as a way to serve students with absenteeism for medical reasons
(Elsevier, 2017)
This educational innovation is aimed at students who are forced to interrupt their schooling process for a period of time due to a medical issue. Its goal is to minimize students’ loss of knowledge, skills or abilities. ...
The Learning of Mind Mapping in Higher Education: A Comparative Study Between Universidad de Córdoba and Università di Roma-La Sapienza
(Academic Publishing House Researcher, 2014)
In this paper we propose Mind Mapping as a technique which enhances holistic learning or whole brain learning in higher education. The dynamics performed in the learning and application of Mind Mapping is part of a ...
El videojuego digital como mediador del aprendizaje en la etapa de Educación Infantil
(Universidad Autónoma de Barcelona, Departamento de Pedagogía Aplicada, 2017)
El siguiente artículo expone los datos de una investigación y recoge las opiniones y las valoraciones del alumnado de tercer curso del segundo ciclo de la etapa de Educación Infantil respecto a la utilización de un videojuego ...
Psychometric Study of a Scale of Measurement of the Digital Stories Creation Using Utellstory
(MDPI, 2020)
The purpose of this paper is to validate a scale about learning how to use the Utellstory software for the creation of digital stories. The questionnaire was provided to a sample of 142 and 276 students from Masters in ...
Mathematical thinking and the VESS model: a descriptive study
(MDPI, 2022)
Critical, creative, and flexible thinking is one of the educational priorities in the 21st Century, at a time in which the world is showing its most ephemeral and uncertain side. In this sense, visible thinking is a ...