Listar Producción Científica por autor "a08900e5-cccf-47e4-a0c5-12c88cca76b3"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
The impact of dyslexia box: a case study on students in an integration class in Greece
Gaitanidi, Lamprini-Anna; Corujo-Vélez, Carmen; Vega Gea, Esther María (MDPI, 2023)This study evaluates the impact of a Greek intervention tool called Dyslexia Box, which is aimed at helping students with dyslexia acquire necessary language skills. It mainly focuses on the development of phonological ... -
Mathematical thinking and the VESS model: a descriptive study
Romero-Esquinas, María Helena; Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María; Hidalgo Ariza, M. Dolores (MDPI, 2022)Critical, creative, and flexible thinking is one of the educational priorities in the 21st Century, at a time in which the world is showing its most ephemeral and uncertain side. In this sense, visible thinking is a ... -
Opiniones de estudiantes universitarios acerca de la utilización de mapas mentales en dinámicas de aprendizaje cooperativo. Estudio comparativo entre la Universidad de Córdoba y La Sapienza
Muñoz González, Juan Manuel; Hinojosa Pareja, Eva Francisca; Vega Gea, Esther María (UNAM, 2016)La estrategia de los mapas mentales, implementada de manera cooperati - va, es útil para potenciar el aprendizaje y la adquisición de competencias en el alumnado. Para conocer cómo se pone en práctica esta estrategia ... -
Psychometric Study of a Scale of Measurement of the Digital Stories Creation Using Utellstory
Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María; Ballesteros-Regaña, Cristobal; Hidalgo Ariza, M. Dolores (MDPI, 2020)The purpose of this paper is to validate a scale about learning how to use the Utellstory software for the creation of digital stories. The questionnaire was provided to a sample of 142 and 276 students from Masters in ... -
La Realidad Aumentada como herramienta de aprendizaje en Educación Infantil
Marín-Díaz, Verónica; Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María (Ediciones Octaedro, 2016)El aprendizaje en la etapa de infantil suele introducirse de manera lúdica, de cara a que el pequeño estudiante de manera inconsciente interiorice los contenidos que sustentarán su formación en las etapas superiores. El ... -
The Learning of Mind Mapping in Higher Education: A Comparative Study Between Universidad de Córdoba and Università di Roma-La Sapienza
Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María; Figueroa Flores, Jorge F. (Academic Publishing House Researcher, 2014)In this paper we propose Mind Mapping as a technique which enhances holistic learning or whole brain learning in higher education. The dynamics performed in the learning and application of Mind Mapping is part of a ... -
The videoconference system as a way to serve students with absenteeism for medical reasons
Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María; Romero López, Asunción (Elsevier, 2017)This educational innovation is aimed at students who are forced to interrupt their schooling process for a period of time due to a medical issue. Its goal is to minimize students’ loss of knowledge, skills or abilities. ... -
El videojuego digital como mediador del aprendizaje en la etapa de Educación Infantil
Sampedro Requena, Begoña; Muñoz González, Juan Manuel; Vega Gea, Esther María (Universidad Autónoma de Barcelona, Departamento de Pedagogía Aplicada, 2017)El siguiente artículo expone los datos de una investigación y recoge las opiniones y las valoraciones del alumnado de tercer curso del segundo ciclo de la etapa de Educación Infantil respecto a la utilización de un videojuego ... -
Visiones de las plataformas de teleformación en la enseñanza superior
Marín-Díaz, Verónica; Vega Gea, Esther María; Sampedro Requena, Begoña (Red Universitaria Campus Virtuales, 2016)El desarrollo de la formación online ha venido determinado por el avance que las herramientas digitales han ido presentando. En este sentido las plataformas de teleformación se han convertido en el mejor recurso para que ...