• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opinión del profesorado del IES Colonial sobre mediación escolar

Thumbnail
View/Open
TFM_ Dolores Sepúlveda_11_2013.pdf (860.2Kb)
Author
Sepúlveda Aguilar, Dolores
Director/es
Ramírez García, Antonia
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2015
Subject
IES Colonial
Mediación escolar
Profesorado
Formación del profesorado
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Con este estudio pretendemos extraer la opinión que tiene el profesorado del IES Colonial sobre mediación escolar, con la finalidad de implantar un programa de estas características en el instituto. Para ello implementamos un cuestionario, del cual extraemos los conocimientos y actitudes del profesorado ante la mediación escolar, y su predisposición ante ella. El cuestionario es cumplimentado por la totalidad del profesorado n=53. Una vez aplicados los cuestionarios analizamos los resultados. Estos resultados nos muestran que la opinión del profesorado está condicionada por sus características personales, no siendo la edad un condicionante para la implantación de un programa de mediación, pero sí la titulación y el tiempo de servicio. Por otro lado y atendiendo a la formación en mediación del profesorado podemos decir que el profesorado no mediador piensa en mayor medida que el mediador que se mejoraría la relación de las familias y el centro educativo. Por todo ello, se puede concluir que el profesorado del IES Colonial está dispuesto a implantar un programa de mediación en el centro educativo.
Description
Premio extraordinario de Trabajo Fin de Máster curso 2012-2013. Educación Inclusiva
URI
http://hdl.handle.net/10396/12785
Nota
The aim of this study is to remove the opinion that High School Colonial’s faculty have about school mediation with the purpose of implementing a program with these characteristics in this high school. In order to reach it, we implement a questionnaire by means of extracting teacher’s knowledge and attitudes about the school mediation, and their predisposition to it. The questionnaire is filled in by all educators n=53. Once changes are applied questionnaires we analyze the results. These results show us that teachers’s opinion is conditioned by their personal characteristics, the age isn´t a conditioning factor for implementing a mediation program, but yes about qualification and service time. On the other hand, considering the teacher formation about mediation, we can say that not mediator teachers think to a large degree than mediators that it would improve the relationship between families and school. Therefore, we conclude that High School Colonial’s teachers are ready to implement a mediation program in the Educational Center.
Collections
  • Trabajos Fin de Máster

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital