ListarDepartamento de Estadística, Econometría, Investigación Operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada por tema "Loyalty"
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Analysis of the impact of traditional gastronomy on loyalty to a world heritage destination
(Elsevier, 2022)The traditional gastronomy of a territory reflects the history and customs of populations that have inhabited it over time and left the imprint of their respective cultures. This research focuses on traditional gastronomy ... -
Analysis of the measures of COVID-19 (SARSCoV-2) in the image, satisfaction, and loyalty of visitors to a world heritage city
(Taylor & Francis, 2022)This study examines the effects of the prevention measures taken against Coronavirus on the image, satisfaction and loyalty of tourists in world heritage cities. Data was obtained from tourists who visited Córdoba (España). ... -
Análisis de la motivación del turismo gastronómico en el destino cultural de la ciudad de Córdoba
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)Actualmente, se asiste a un creciente interés por las investigaciones científicas que se centran en los aspectos culturales asociados al turismo, como sector de actividad. De forma concreta, se analizan aquellos destinos ... -
Análisis del perfil sociodemográfico, de las motivaciones y del grado de satisfacción de los turistas que visitan la ciudad de Granada
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2021)El turismo es considerado como una de las actividades de mayor éxito económico a nivel mundial (Zuelow, 2016). El mayor crecimiento de la industria turística ha sido registrado a finales del siglo XX y principios del XXI ... -
Artes escénicas y turismo: el Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2018)En la actualidad se ha experimentado un creciente interés por parte de estudios científicos, con el objetivo de analizar eventos que tienen lugar en el mundo y más concretamente, los festivales. Sin embargo, estas ... -
Food Markets: A Motivation-Based Segmentation of Tourists
(MDPI, 2020)Food markets are becoming popular as new spaces for recreation, and this research aims to discover the motivations driving the tourists that visit these markets. Factorial analysis, cluster analysis and Student’s t-test ... -
Loyalty in Heritage Tourism: The Case of Córdoba and Its Four World Heritage Sites
(MDPI, 2020)The aim of this research is to study visitor loyalty at a destination with heritage sites and to use the results to improve the competitiveness of the destination. This study used the SPSS AMOS software with a model of ... -
Loyalty, Motivation, and Satisfaction: A Quantitative Analysis of the 8th Cinejoven Festival of Almería, Spain
(Sage, 2021)In several cities of Spain, film festivals are regarded as prominent cultural events. The most well-known film festivals in Spain are the Valladolid International Film Week, San Sebastian, the Bilbao, Alcalá de Henares, ... -
Modelo de análisis de la satisfacción de los estudiantes con las bibliotecas universitarias. Un estudio de caso en un país en desarrollo con necesidades profesionales para el impulso de la economía comunitaria
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2024)Esta Tesis Doctoral resalta el rol de la información y las bibliotecas en el desarrollo humano y cómo la mejora continua de la calidad de los servicios bibliotecarios puede satisfacer las necesidades de los estudiantes, ... -
The Loyalty of Tourism in Synagogues: The Special Case of the Synagogue of Córdoba
(MDPI, 2020)Tourism in synagogues is an activity which is increasing in popularity due to the current interest in cultural and patrimonial heritage. The synagogue in Córdoba has become an irreplaceable Jewish tourist destination in ... -
Turismo gastronómico en la ciudad de Córdoba: perfil sociodemográfico, motivaciones, satisfacción y lealtad
(UCOPress, 2021)Actualmente la gastronomía es un pilar fundamental para que los turistas puedan descubrir la herencia cultural del lugar que visitan, convirtiendo de esta forma los placeres culinarios en motivaciones determinantes de la ...