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Mostrando ítems 1-10 de 12
Motivational analysis of tourists who visit a city with inscriptions World Heritage Site, Granada, Spain
(Middlesex University Mauritius, 2021)
In recent times, it has been noticed that cultural tourism attracts millions of people. One interesting aspect is the analysis of WHS (World Heritage Site) destinations or cultural destinations that have an inscription ...
Peer-to-Peer Tourism: Tourists’ Profile Estimation through Artificial Neural Networks
(MDPI, 2021)
Peer-to-peer tourism is one of the great global trends that is transforming the tourism sector, introducing several changes in many aspects of tourism, such as the way of travelling, staying or living the experience in the ...
Categorización del turista patrimonial. El caso de Granada (España)
(Universidad del Zulia, 2021)
Las razones variadas por las cuales un individuo toma la decisión de viajar o hacer turismo desencadenan la necesidad de conocer y profundizar en las características de los diferentes tipos de turistas, con preponderancia ...
Foreign Tourists in World Heritage Sites: A Motivation-Based Segmentation
(MDPI, 2020)
The inclusion on the lists published by the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO)—World Heritage Site (WHS), Intangible Cultural Heritage (ICH), and World Heritage Sites in Danger—suggests, ...
Turismo gastronómico en la ciudad de Córdoba: perfil sociodemográfico, motivaciones, satisfacción y lealtad
(UCOPress, 2021)
Actualmente la gastronomía es un pilar fundamental para que los turistas puedan descubrir la herencia cultural del lugar que visitan, convirtiendo de esta forma los placeres culinarios en motivaciones determinantes de la ...
Dimensiones motivacionales en un destino Patrimonio de la Humanidad. ¿Influye el género del turista?
(UCOPress, 2023)
El conocimiento de la tipología de visitantes interesados en el patrimonio artístico y cultural de una ciudad resulta de gran importancia. En esta investigación se realiza una segmentación por género de los turistas que ...
Gastronomic Motivations and Perceived Value of Foreign Tourists in the City of Oruro (Bolivia): An Analysis Based on Structural Equations
(MDPI, 2020)
The continuous dynamism that tourism su ers makes the motivations of tourists change, making them search for new experiences. In this sense, gastronomy is positioned as a key element of union between tourism and culture, ...
Las artes escénicas como factor de desarrollo turístico: el Festival de la Guitarra de Córdoba
(UCOPress, 2021)
Los festivales se han convertido en celebraciones relevantes para todas las sociedades. Éstos son un elemento esencial de las comunidades locales para el desarrollo, no solo cultural, sino también social y económico. A su ...
Análisis del perfil del turista cultural flamenco en la ciudad de Córdoba (España)
(UCOPress, 2021)
El flamenco es un arte popular formado por el cante, el baile y la guitarra, que se originó en la región de Andalucía, lugar del que guarda sus raíces e identidad. Es un arte vivo que emociona y despierta los sentidos de ...
Tourist loyalty and intangible cultural heritage: the case of Popayán, Colombia
(Emerald Publishing, 2020)
The purpose of this paper is to analyse the loyalty of the tourists who visit a city with an important heritage event: The Holy Week Processions in the city of Popayán (Colombia), recognised by UNESCO as Intangible Cultural ...