Show simple item record

dc.contributor.authorKies, Mohamed
dc.date.accessioned2018-11-23T10:00:28Z
dc.date.available2018-11-23T10:00:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2444-3921
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/17528
dc.description.abstractThere is a growing debate at present time on the necessity and importance of incorporating what is often referred to as Twenty First Century Skills and Competencies that are attitudes and abilities required to be developed in different learning situations. Indeed, they are necessary requirements for future employability and are seen as essential components completing and reinforcing traditional basic academic skills. For example, planning and objectives-setting, collaborating and communicating, persistence, flexibility and initiative-taking, would help to make students successful academically, in their future professional orientations, and even socially. Fostering skills and competencies would undoubtedly contribute to making our students handle and deal with knowledge in a more effective, reflective and productive manner.es_ES
dc.description.abstractAsistimos hoy día a un un debate creciente sobre la necesidad e importancia de incorporar lo que frecuentemente denominamos Habilidades y Competencias del Siglo Veintiuno, que son aptitudes y habilidades cuyo desarrollo se requiere en diferentes situaciones de aprendizaje. Desde luego, son requisitos necesarios para la empleabilidad y se contemplan como componentes esenciales que completan y refuerzan habilidades académicas básicas y tradicionales. Por ejemplo, la planificación y el establecimiento de objetivos la colaboración y la comunicación, la persistencia, la flexibilidad y la toma de iniciativas contribuirían al éxito académico del alumnado, en sus orientaciones profesionales e, incluso, socialmente. Fomentar las habilidades y las competencias, sin duda, contribuiría a hacer que nuestro alumnado manejase el conocimiento de una manera más efectiva, reflexiva y productiva.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Córdoba, UCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceInternational Journal for 21st Century Education 3(2), 61-68 (2016)es_ES
dc.subjectLanguage learninges_ES
dc.subject21st century skillses_ES
dc.subjectCompetencieses_ES
dc.subjectAlgerian LMD System (License Master Doctorate)es_ES
dc.subjectCompetencias del siglo XXI para el aprendizaje de idiomases_ES
dc.subjectSistemas argelinos LMD (License Master Doctorate)es_ES
dc.titleFostering LMD english language learners’ skills and competencies as a way to face new challenges in educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record