Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Aplicación de los mandos de respuesta al Espacio Europeo de Educación Superior
(Consejo Social de la Universidad de Córdoba, 2012)
La propuesta, basada en el uso de mandos de respuesta
interactiva, ofrece la posibilidad al docente de comprobar el
nivel de conocimiento del alumnado de manera inmediata;
su desarrollo dispone de un presupuesto de 4.000 ...
Turismo comunitario. Aproximación teórica y experiencias comparadas de casos prácticos
(Universidad de Córdoba. Cátedra Intercultural, 2012)
En los últimos años se observa un cambio en el comportamiento de los turistas,
los cuáles buscan otra forma de conocer los lugares, mostrándose como personas
activas en sus viajes. Así, se busca explorar otros destinos ...
Utilización de la metodología AICLE como paso previo a la implantación de un itinerario bilingüe
(UCOPress, 2018)
Esta investigación tiene como objetivo determinar si la aplicación de la metodología Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), es idónea como paso previo a la implantación de un itinerario bilingüe ...
Motivations of educational tourists in non-English-speaking countries: the role of languages
(Taylor & Francis, 2017)
Learning or improving a language may be a key motivator so that students decide to participate in an exchange program, as well as to choose the destination to take part of their studies. Nevertheless, studies on educational ...
The impact of information quality in DMOs’ Facebook pages on the formation of destination image in the Silk Road: the case of Almaty, Kazakhstan
(Taylor & Francis, 2019)
This study analyses the impact of content (value-added, relevance, timeliness, completeness, and interestingness) and non-content (information quantity) cues of information quality in destinations marketing organizations’ ...
The impact of daily tour service quality on tourist satisfaction and behavioral intentions in an island context: A study on tours to Isla de la Plata, Ecuador
(Taylor & Francis, 2018)
This study assesses the impact of daily tour service quality on tourist satisfaction and behavioral intentions in an island context. Using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), the analysis of data ...
Multiobjective evolutionary algorithms to identify highly autocorrelated areas: the case of spatial distribution in financially compromised farms
(Springer, 2011)
Local Indicators of Spatial Aggregation (LISA) can be used as objectives in a multicriteria framework when highly autocorrelated areas (hot-spots) must be identified and geographically located in complex areas. To do so, ...
Aggregate consumer ratings and booking intention: the role of brand image
(Springer, 2016)
The very nature of tourist services implies that consumers consider all available cues when making hotel bookings. Information obtained via the Internet is an especially important cue, and the findings of numerous studies ...