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dc.contributor.authorGolubov, Nattie
dc.date.accessioned2024-05-23T08:37:48Z
dc.date.available2024-05-23T08:37:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2659-4281
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/28373
dc.description.abstractUrban fantasy heroines tend to be highly trained supernatural or magical beings who unapologetically use violence to achieve their goals. Their stories, often plotted as revenge narratives, are in many cases driven by anger, a key force of good in the quest for justice. Heroines are transformed into protectors when their personal trajectories, often motivated by complicated family bonds, become entangled with the fate of specific cities. Rereading Jaye Wells’ Sabina Kane series in the context of recent feminist reinterpretations of women’s anger, I will argue that anger is a source of social responsibility, thus resolving the apparent contradiction between caring and violence, and can become a legitimate affect in romance fiction. I will explain how, in Wells series, the female questor achieves the transition from lone wolf to caring warrior without sacrificing her capacity to expertly wield extreme violence or deny her rage.es_ES
dc.description.abstractLas heroínas de la fantasía urbana suelen ser seres sobrenaturales o mágicos altamente entrenados que desvergonzadamente ejercen la violencia para conseguir sus objetivos. Sus historias, con frecuencia organizadas como narrativas de venganza, están en muchos casos motivadas por la ira, una fuerza clave del bien en su búsqueda de justicia. Las heroínas se transforman en protectoras cuando sus trayectorias personales, frecuentemente complicadas por los lazos de parentesco, se entrelazan con el destino de ciudades particulares. A partir de la relectura de la serie de Sabina Kane de la autora Jaye Wells en el contexto de las recientes reinterpretaciones de la ira de las mujeres, argumento que la rabia es una fuente de responsabilidad social, resolviendo así la aparente contradicción entre el cuidado y la violencia, y puede integrarse en la novela romántica como un afecto legítimo. Explicaré cómo, en la serie de Wells , la guerrera transita de la soledad a la solidaridad sin sacrificar su capacidad para ejercer la violencia extrema o negar su ira.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceEsferas Literarias 6, 21-37 (2023)es_ES
dc.subjectUrban fantasyes_ES
dc.subjectAngeres_ES
dc.subjectSocial justicees_ES
dc.subjectRomance heroineses_ES
dc.subjectFantasía urbanaes_ES
dc.subjectIraes_ES
dc.subjectJusticia sociales_ES
dc.subjectHeroínas románticases_ES
dc.titleFemale Warriors, social injustice and the transformational force of anger in Jaye Wells’ Sabina Kane serieses_ES
dc.title.alternativeMujeres guerreras, justicia social y la potencia transformadora de la ira en la serie Sabina Kane de la autora Jaye Wellses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/Esferas/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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