Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMorilla García, Cristina
dc.contributor.authorPavón Vázquez, Víctor
dc.date.accessioned2024-07-16T07:57:17Z
dc.date.available2024-07-16T07:57:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/28693
dc.description.abstractResearch on the mind, the brain and education has shed light on the process of learning a foreign language in bilingual education. The present study attempts to investigate the relationship between L2 listening skills and multiple intelligences in bilingual and non-bilingual contexts. The research was conducted on fourth year primary school students. It involved two schools in the province of Cordoba (Andalusia, Spain) and one school in the Community of Madrid, that had implemented different educative programmes for the acquisition of listening skills: Advanced Methods Corporation (AMCO) which is a bilingual education program that integrates multiple intelligence strategies into the curriculum, Content and Language integrated learning (CLIL) and the traditional method of teaching English a foreign language (TEFL). The results of this eclectic study indicate that a bilingual education program that includes multiple intelligence strategies benefits students´ listening proficiency by promoting motivation in the learning process.es_ES
dc.description.abstractLa investigación sobre la mente, el cerebro y la educación ha arrojado luz sobre el proceso de aprendizaje de un idioma extranjero en la educación bilingüe. El presente estudio intenta investigar la relación entre la habilidad auditiva L2 y las inteligencias múltiples en contextos bilingües y no bilingües. La investigación se realizó en el cuarto año de educación primaria. Involucró a dos escuelas en la provincia de Córdoba (Andalucía, España) y una escuela en la Comunidad de Madrid que implementaron diferentes programas educativos para la adquisición de habilidades auditivas: Advanced Methods Corporation (AMCO), que es un programa de educación bilingüe que integra las estrategias de inteligencias múltiples en el currículo, el aprendizaje integrado de contenido y lenguaje (AICLE) y el método tradicional de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Los resultados de esta investigación ecléctica indican que un programa de educación bilingüe que integra inteligencias múltiples beneficia la competencia auditiva de los estudiantes, promoviendo la motivación en el proceso de aprendizaje.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de La Riojaes_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_ES
dc.sourceMorilla García, C., & Pavón Vázquez, V. (2018). Psychopedagogical factors that affect L2 listening acquisition in diverse Spanish bilingual and non-bilingual instructional settings: multiple intelligences influence. Journal of English Studies, 16, 185–205.es_ES
dc.subjectAMCOes_ES
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectL2 listening skillses_ES
dc.subjectMultiple intelligence strategieses_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectCompetencia auditiva de la L2es_ES
dc.subjectEstrategias de inteligencia múltiplees_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.titlePsychopedagogical factors that affect L2 listening acquisition in diverse Spanish bilingual and non-bilingual instructional settings: multiple intelligences influencees_ES
dc.title.alternativeFactores psicopedagógicos que afectan a la adquisición de la comprensión oral de la L2 en diversos contextos españoles bilingües y no biblingües: influencia de las inteligencias múltipleses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.18172/jes.3550es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem