Show simple item record

dc.contributor.authorAlemán Páez, Franciscoes_ES
dc.date.accessioned2011-05-23T12:17:20Z
dc.date.available2011-05-23T12:17:20Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1697-1531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/4990
dc.description.abstractIn the present study, there is approached the experience harvested to the thread of the implantation of the Eurocredit (ECTS) in one of the new subjects of the Licentiate of Sciences of the Work. It is the case of the subject "Political Sociolabor", that, for his current stamp and his character interdiscipline, allows to bring the pupil to his content, from different methodological slopes. The study is constructed in three parts. First, there are approached the basic directives of the Eurocredit applied to the subject object of analysis. Secondly, there is an index of reflections extrated immediately after the experience harvested so much by the educational equipment as by the own student body (by means of surveys realized at the end of course). Finally, in the Annexes of the work, there is attached a synthesis of the methodological directives extracted from the Web page, elaborated specifically as tool of work for the follow-up of the subject.en
dc.description.abstractEn el presente estudio, se aborda la experiencia cosechada al hilo de la implantación del Eurocrédito (ECTS) en una de las nuevas asignaturas de a Licenciatura de Ciencias del Trabajo. Es el caso de la asignatura Políticas Sociolaborales, que, por su impronta actual y su caracter interdisplinar, permite aproximar al alumno a su contenido, desde distintas vertientes metodológicas. El estudio se estructura en tres partes. Primero, se aborda las directrices básicas del Eurocrédito aplicadas a la asignatura objeto de análisis. En segundo lugar se esboza un elenco de reflexiones extraídas a raíz de la experiencia cosechada tanto por el equipo docente como por el propio Alumnado (mediante encuestas realizadas al final de curso). Finalmente en los Anexos del trabajo se adjuntan una síntesis de las directrices metodológicas extraídas de la página Web, elaborada específicamente como herramienta de trabajo para el seguimiento de la asignatura.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docentees_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceRes Novae Cordubenses (2), 141-163 (2004)es_ES
dc.subjectMethodological directivesen
dc.subjectECTSen
dc.subjectPolitical sociolaboren
dc.subjectLicenciate of Sciences of the Worken
dc.subjectWeb pagesen
dc.subjectPolíticas sociolaboraleses_ES
dc.subjectCréditos ECTSes_ES
dc.subjectDirectrices metodológicases_ES
dc.subjectLicenciatura de Ciencias del Trabajoes_ES
dc.subjectPáginas webes_ES
dc.titleLa implantación del Eurocrédito en la asignatura Políticas Sociolaborales: datos sobre una experiencia específicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record