Listar Departamento de Didácticas Específicas por autor "efcd81be-48ed-426b-bbd4-4e0a32956093"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
Are plants living beings? Biases in the interpretation of landscape features by pre-service teachers
Torres-Porras, Jerónimo; Alcántara Manzanares, Jorge (Taylor & Francis, 2019)Interpreting the landscape that surrounds us is somewhat personal. However, it is necessary to explore the interpretation made by future teachers so that we can reflect on their observations. This study collected data from ... -
Are Pre-Service Teachers Able to Answer Children’s Questions About The Natural Sciences? The Characterization of Questions by Children and Students of the Early Childhood Education Degree
Torres-Porras, Jerónimo; Alcántara Manzanares, Jorge (Ekip Buro Makineleri A.S., 2022)One of the main objectives of science education is to produce students and, in general, a society that is scientifically literate. To achieve this objective, teachers across the different educational stages must work on ... -
¿Conocen nuestros alumnos el origen de los alimentos vegetales que consumimos?
Torres-Porras, Jerónimo; Alcántara Manzanares, Jorge (Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014) -
Contar las Ciencias: una práctica interdisciplinar en la formación inicial del profesorado en Educación Primaria Bilingüe
Alcántara Manzanares, Jorge; Aguilar Cubillo, Sara; Vara López, Alicia (Editorial Universidad de Granada, 2022)En este trabajo se muestra el reto que supone formar al futuro profesorado en ciencias en una lengua extranjera, a partir de un recurso que fomenta la creatividad, la motivación, así como el trabajo cooperativo y participativo. ... -
Google Earth (TM) como herramienta para formadores en la preparación de itinerarios didácticos
Alcántara Manzanares, Jorge; Rubio García, Sebastián; Mora Márquez, Manuel (Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014) -
Integrating women scientists into the pre-school education degree curriculum
Alcántara Manzanares, Jorge; Torres-Porras, Jerónimo; Mérida Serrano, Rosario (Taylor & Francis, 2023)An educational innovation experience developed as part of the curriculum for the Early Childhood Education degree is presented within the framework of the scientific dissemination project entitled ‘INFA-CIENCIA: From the ... -
Key Aspects of Adolescents’ Environmental Attitudes with a View to Transformative Education
Muñoz-García, Isabel María; Alcántara Manzanares, Jorge; Medina Quintana, Silvia (MDPI, 2022)The aim of this study is to gauge the environmental attitudes of adolescents in order to improve environmental education plans. To this end, the Attitudes Towards the Environment validated survey was applied to 346 adolescents ... -
Lucatrails. Senderos patrimoniales guiados
Romero Maroto, Andrés; Ghislanzoni, Michela; Porras Alonso, Rafael; Alcántara Manzanares, Jorge (Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014) -
Overview of the implementation of a 30-year programme on environmental and sustainability education in Spain
Gracia, Julia; Torres-Porras, Jerónimo; Alcántara Manzanares, Jorge (Taylor & Francis, 2023)Over the past 30 years, ‘Aldea’ (global village), the Education for Environmental and Sustainability (ESE) School Programme has been implemented in over one thousand public schools in Andalusia, Southern Spain. The present ... -
Paisajes animados
Guerrero Álvarez, Juan José; Alcántara Manzanares, Jorge; Cáceres Clavero, Francisco (Grupo de Didáctica de la Geografía de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2014) -
El uso de los itinerarios didácticos (SIG) en la educación ambiental
Alcántara Manzanares, Jorge; Medina Quintana, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona, 2019)Los sistemas de información geográfica (sig) suponen una ventana al pasado, presente y futuro del territorio, facilitando el acceso a información relativa a aspectos naturales, sociales y culturales, de tal manera que ...