• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

English collocations and intercultural communication

Thumbnail
View/Open
I-9.pdf (500.6Kb)
Author
Blanco Carrión, Olga
Jiménez-Navarro, Eva-Lucía
Publisher
Universidad de Córdoba. Cátedra Intercultural
Date
2012
Subject
Colocación
Aprendiz de segundas lenguas
Herramienta multimedia de autoaprendizaje
Collocation
Second language learner
Multimedia self-learning tool
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
In this paper we emphasize the importance of learning a lexico-grammatical type of unit known as collocation when learning English as a second language, as the teaching of these units has been traditionally neglected in favour of more idiomatic units such as phrasal verbs and idioms. However, their mastery proves essential for natural sounding English. Although they should be learned at every language level of the learner they gain additional importance when the learner has advanced level of English or uses this lingua franca for intercultural communication, e.g. English for specific purposes. We present a multimedia self learning tool tailored to the needs of the advanced learner of English as a second language
 
En este artículo defendemos la importancia del aprendizaje de un tipo de unidad lingüística conocida como colocación en la adquisición de inglés como segunda lengua, ya que la enseñanza de este tipo de unidad ha sido relegado a un segundo plano a favor de la enseñanza de unidades fraseológicas con mayor grado de idiomaticidad, como los verbos frasales y las expresiones idiomáticas. Sin embargo, su dominio es fundamental para hablar inglés con propiedad. Aunque deben ser aprendidas en todos los niveles de adquisición, cobran especial importancia en los niveles avanzados de aprendizaje o cuando el aprendiz usa esta lengua franca para la comunicación intercultural, como por ejemplo, en el uso del inglés para el terreno profesional. Como contribución práctica, presentamos una herramienta multimedia para el aprendizaje de las colocaciones diseñada para aprendices de nivel avanzado de inglés como segunda lengua
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14865
Fuente
En: Interculturalidad: un enfoque interdisciplinar. I Jornada sobre investigación e innovación para la interculturalidad. Córdoba, 2012
Collections
  • DFIA-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital