• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Collectanea Christiana Orientalia
  • Collectanea Christiana Orientalia. Vol. 17 (2020)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Collectanea Christiana Orientalia
  • Collectanea Christiana Orientalia. Vol. 17 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Misión y educación: influencia occidental y cristiana en la China de los últimos años de la dinastía Qing y durante la República China (1912-1949)

Mission and Education: Occidental and Christian influence in the last years of the Qing Dynasty in China and in the Period of the Republic of China (1912-1949)

Thumbnail
View/Open
CCO_17_5.pdf (612.1Kb)
Author
Magdalena Mironesko, Alexandra
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2020
Subject
Educación
Misioneros
China
Dinastía Qing
Education
Missionaries
Qing Dynasty
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Siendo China un país milenario, no ha permanecido ajena a la influencia de otras naciones. Especialmente se destaca la importancia de los modelos educativos extranjeros en China, particularmente en un periodo de cambios y modernización. Sin embargo, poca es la información que hay del impacto de un grupo concreto de occidentales en la educación china, y es el de los cristianos y su labor en el país. Como misioneros, empezarían con una labor puramente evangelizadora, pero con los siglos adoptarían un acercamiento más diplomático y pragmático, mediante la fundación de escuelas y promoviendo la educación en China. De este modo, durante el periodo de la dinastía Qing, la última antes de pasar a la República, los misioneros cristianos asentaron unas bases de relevante importancia para la posterior modernización de la educación china.
 
Being China a millennial country, it has not been alien to the influence of other nations. The importance of foreign education models in China is especially noteworthy, more so in a period of change and modernization. However, there is little information regarding the impact the Christians and their work in the country had on Chinese education. As missionaries, they would begin to solely evangelize the population—an approach that shifted, after centuries, to a more diplomatic and pragmatic one that resulted in the foundation and promotion of education in China. Thus, during the period of the Qing Dynasty—the last dynasty before the Republic of China—the missionaries set the basis that would later become of significant importance to China‖s higher education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/20377
Fuente
Collectanea Christiana Orientalia 17, 117-150 (2020)
Versión del Editor
http://www.uco.es/servicios/publicaciones/revistas/index.php/cco/index
Collections
  • Collectanea Christiana Orientalia. Vol. 17 (2020)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital