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dc.contributor.authorNazemi, Zahra
dc.date.accessioned2023-01-11T12:41:43Z
dc.date.available2023-01-11T12:41:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2659-4281
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10396/24500
dc.description.abstractMany of Eugene O’Neill’s characters deal with the complications of love. That is, declarations of love are not necessarily reciprocated. When this is the case, the lovers suffer unrequited love, which has been a frequent topos in classical as well as modern texts. Unrequited love encompasses three stages: the rejection, betrayal, or death of the beloved; the lover’s frustration; and finally, his or her reaction to the issue. This article, after presenting a short history of this topos, examined in a selection of classical texts, attempts to study the role it plays in Eugene O’Neill’s tragedy Beyond the Horizon (1918). It is argued that unrequited love as it appears in this play reflects the classical stages of the topos. O’Neill’s characters, like Virgilian lovers, are moderate, patient and reserved in face of their one-sided love. Like Virgil’s Gallus, they consider escape to be the only remedy for their suffering. In the play, Andrew can overcome the hardships of an unrequited love through distance, while Robert’s family duties prevent him from doing so, which renders him lovesick and eventually causes his death.es_ES
dc.description.abstractMuchos de los personajes de Eugene O’Neill lidian con las complicaciones del amor. Una declaración de amor no necesariamente recibe la aceptación del amado. En estos casos, los amantes experimentan un amor no correspondido, lo que se ha manifestado como tópico literario en textos clásicos y modernos. El amor no correspondido comprende tres fases, que incluyen el rechazo, la traición o la muerte de la persona amada; la frustración del amante; así como su reacción ante la situación. Tras presentar una breve historia de este tópico en una selección de textos clásicos, se estudia su manifestación en la tragedia Más allá del horizonte (1918) de Eugene O’Neill. Se argumenta que la elaboración del amor no correspondido en esta obra sigue las etapas del tópico clásico. Los personajes de O’Neill, como los amantes virgilianos, son moderados, pacientes y reservados frente a su amor desdichado. Al igual que el Galo de Virgilio, consideran la huida como el único remedio contra el dolor. Andrew es capaz de superar las penurias de un amor no correspondido a través de la distancia, mientras que las obligaciones familiares de Robert no se lo permiten; esto provoca su mal de amores y desencadena su muerte.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUCOPresses_ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es_ES
dc.sourceEsferas literarias 5,93-106 (2022)es_ES
dc.subjectEugene O’Neilles_ES
dc.subjectClassical Topoies_ES
dc.subjectRejectiones_ES
dc.subjectUnrequited Lovees_ES
dc.subjectClassical Literaturees_ES
dc.subjectTópicos literarioses_ES
dc.subjectRechazoes_ES
dc.subjectAmor no correspondidoes_ES
dc.subjectLliteratura clásicaes_ES
dc.titleUnrequited love as a classical topos in eugene o’neill’s beyond the horizones_ES
dc.title.alternativeEl amor no correspondido como tópico clásico en más allá del horizonte de Eugene o’neilles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/Esferas/indexes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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