A study on the investigation of awareness of health employees about Medical Tourism in Turkey
Un estudio sobre el nivel de conocimiento y preparación de los profesionales de la salud sobre el turismo médico en Turquía

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Author
Dökme, Sema
Yağar, Fedayi
Parlayan, Mehmet Ali
Publisher
UCOPressDate
2023Subject
Medical tourismHealth employees
Private hospitals
Turismo médico
Empleados de la salud
Hospitales privados
Turquía
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Show full item recordAbstract
This study aims to determine the level of awareness of the healthcare personnel regarding the medical tourism. The study was conducted with healthcare professionals working in two private hospitals between February 20, 2016 and April 20, 2016. Within the scope of the study, 292 healthcare professionals were reached and SPSS 20.0 program was used in the analysis of the data. In the study, it was determined that the healthcare professionals have sufficient knowledge about medical tourism, do not show favoritism towards domestic or foreign customers, trust their hospitals' physicians, technical equipment and service quality, and that they only lack in foreign language skills. As a result, it was emphasized that it is necessary to establish a separate unit on medical tourism in hospitals, to improve the foreign language skills of the personnel in the shortest period of time, to make effective promotions to target markets, and to ensure that the unit participate in fairs and congresses as necessary. Este estudio tiene como objetivo determinar el nivel de conciencia del personal de salud con respecto al turismo médico. El estudio se realizó con profesionales de la salud que trabajan en dos hospitales privados entre el 20 de febrero de 2016 y el 20 de abril de 2016. Dentro del alcance del estudio, se alcanzó a 292 profesionales de la salud y se utilizó el programa SPSS 20.0 en el análisis de los datos. En el estudio se determinó que los profesionales de la salud tienen conocimientos suficientes sobre el turismo médico, no muestran favoritismo hacia los clientes nacionales o extranjeros, confían en los médicos, el equipo técnico y la calidad del servicio de sus hospitales, y solo carecen de dominio de idiomas extranjeros. Como resultado, se enfatizó que es necesario establecer una unidad separada sobre turismo médico en los hospitales, mejorar las habilidades del personal en idiomas extranjeros en el menor tiempo posible, realizar promociones efectivas a los mercados objetivo y garantizar que la unidad participará en ferias y congresos según sea necesario.