• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Res Novae Cordubenses
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Debatir el Derecho. Experiencia docente del Practicum de Teoría del Derecho I

Thumbnail
View/Open
Resnovae1_Albert.pdf (5.416Mb)
Author
Albert Márquez, Marta
Publisher
Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente
Date
2003
Subject
Rhetoric
Theory of Law
Prácticum
Retórica
Debates
Teoría del Derecho
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The object of the article is the report of a teaching experience of practical sessions of Theory of Law I. The practicum have been carried out through the organization of the students in debate's group. Matters of interest for them, as dead penalty or globalisation, have been discussed on the basis of the theoretical content of Theory of Law I. First of all, it is offered a description of the reasons why the author decided to follow this system of practicum. We would like to remark the importance of the linking between juridical practice and discourse. After that, it is explained the sense in which we have understood the rhetorical exercise during debate's sessions. Thrid, it is exposed the methodology and design of practical sessions. Finally, it is given notice of the valuation of the experience.
 
El artículo contiene el relato de la experiencia docente del practicum de Teoría del Derecho I, realizado a través de la organización de los alumnos en grupos de debate acerca de cuestiones de interés como la ablación, pena de muerte, globalización, etc., discutidos sobre la base del contenido teórico de la asignatura.En primer lugar se ofrece una descripción de los motivos que justificaron la adopción de este sistema de clases prácticas, haciendo especial hincapié en la vinculación entre la práctica jurídica y el discurso. En segundo lugar, se explica el sentido en el que se ha entendido el sentido retórico en el curso de las sesiones de debate. En tercer lugar, se expone la metodología y el diseño de las sesiones prácticas. Por último, se recoge la valoración que de las mismas realizaron los propios alumnos y la autora del artículo, responsable de la docencia práctica de la asignatura.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/4888
Fuente
Res Novae Cordubenses (1), 205-228 (2003)
Collections
  • Res Novae Cordubenses. N. 01 (2003)
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital