• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 03 (2011)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 03 (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaje de la asignatura "Procesos especiales" utilizando el instrumento de la jurisprudencia

Thumbnail
View/Open
67.pdf (37.12Kb)
Author
Gutiérrez Sanz, María Rosa
Publisher
Universidad de Córdoba, Facultad de Derecho y CC. EE. y Empresariales
Date
2011
Subject
Derecho Procesal
Jurisprudencia
Competencias
Innovación
Calidad
Proceso de Bolonia
Procedural law
Bologna process
Case law
Innovation
Quality
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
The fundamental aim of the methodology here used, is to implement the education - learning model emphasizing the role of the student through the autolearning guided by the teacher for the development of the competencies. Studying case law the student not only acquires professional competencies of cognitive nature, but by means of the analysis of each particular case and the observation of how the judge solves the case, he will understand the logical - juridical reasoning used by the judge.
 
El objetivo fundamental de la metodología aquí empleada, es aplicar el modelo de enseñanza-aprendizaje enfatizando el papel del estudiante a través del autoaprendizaje guiado por el profesor para el desarrollo de las “competencias”. Al estudiar la jurisprudencia el alumno no sólo adquiere competencias profesionales de índole cognitiva, sino al situarse en cada caso particular y observar como el juez ha resuelto ese caso en concreto, entenderá el razonamiento lógico-jurídico utilizado por el juzgador.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/5890
Fuente
Docencia y Derecho 3 (2011)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 03 (2011)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital