• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La construcción del sujeto lírico. Una propuesta de intervención didáctica a partir de la escritura por consignas

The building up of the lyrical subject. A proposal for a didactic action out of the instruction writing

Thumbnail
View/Open
06.pdf (289.0Kb)
Author
Rosal Nadales, María
Publisher
Junta de Extremadura. Consejería de Educación y Cultura
Date
2010
Subject
Competencia comunicativa
Análisis de textos poéticos
Taller de escritura
Communicative competence
Poetic analysis of texts
Writing workshop
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La preocupación del profesorado por encontrar estrategias didácticas que faciliten la interrelación del alumnado con los textos es una constante en el contexto socioeducativo actual. Las actividades de taller de escritura pueden constituir un vínculo interesante para facilitar tanto la lectura e interpretación como la composición y revisión de textos, con el fin último de aumentar la competencia comunicativa del alumnado y contribuir a la formación de lectores y lectoras críticos y creativos. En este sentido proponemos un conjunto de actividades de intervención didáctica en el aula de Lengua Castellana y Literatura, a partir de textos poéticos.
 
The teacher´s concern about tackling didactic strategies that ease the interaction between students and texts is a constant feature in today´s socioeducative panorama. The activities of a writing workshop may make up an interesting link to lead both to the reading and the working-out as well as the composition and checking of texts. All the former will make its contribution to reinforce and enhance the communicative competence of students as well as developing the readers’ skill to be creative and critical. Along those lines, we propose a corpus of activities aiming at a didactic action within the Language and Literature teaching realm, built up out of poetic texts.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/7690
Fuente
Tejuelo 8, 77-94 (2010)
Collections
  • DCL-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital