• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Desarrollo de un sistema interactivo de enseñanza virtual para el reconocimiento de minerales habituales

Development of an interactive virtual teaching system for the recognition of common minerals

Thumbnail
View/Open
REFIEDU_5_1_4.pdf (120.1Kb)
Author
Zea, L.
Publisher
Universidad de Vigo
Date
2012
Subject
Programa informático
Enseñanza virtual
Geología
Software
e-learning
Geology
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El estudio de los minerales ocupa una parte importante del módulo básico materia Geología, prestándose dichos contenidos muy bien a un estudio descriptivo. Como actividad individual no presencial del alumno se propone en este trabajo la utilización de una aplicación informática que debe contribuir a la adquisición de destrezas y habilidades sobre el material geológico que nos rodea. Para programar la aplicación informática se construyó, en primer lugar, una base de datos y el material audiovisual necesario. Una vez realizado el programa informático, se sometió éste a un grupo crítico de usuarios y, finalmente, se realizó un periodo de pruebas para un grupo de alumnos de cursos superiores, a fin de afinar, fundamentalmente, sobre la facilidad de uso del programa
 
The study of minerals occupies an important part of the basic module of the subject of Geology, the said content lending itself very well to a descriptive study. As an individual, off-campus study activity, this project proposes the use of a computer application that contributes to the acquisition of skills concerning the geological material that surrounds us. To programme the computer application, firstly, a database and the necessary audiovisual material were compiled. Once the software was completed it was submitted to a user critique group and, finally, was put through a test period by a group of students in higher level courses, with the main aim of fine tuning the user-friendliness of the software
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/8379
Fuente
REFIEDU. Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria 5 (1), 37-41 (2012)
Collections
  • DQAE-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital