ListarDepartamento de Filología Inglesa y Alemana por tema "Bilingual education"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
AICLE en acción: interacciones formativas y profesionales entre profesorado de todos los estamentos educativos
(UCOPress, 2019)AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) es el enfoque oficial europeo para la educación bilingüe, auspiciado por la Comisión Europea y fomentado por una cantidad ingente de investigación e ... -
Enhancing motivation through mall applications in foreing language teaching
(Dykinson, 2022) -
Principios del aprendizaje del cerebro y su repercusión en el proceso de adquisición-enseñanza de la lengua extranjera en la educación bilingüe
(Universidad de Alcalá, 2016)Los avances científicos, provenientes de campos como la neurociencia y la psicología cognitiva, de las últimas décadas nos hacen conscientes de la importancia del proceso de aprendizaje de acuerdo a la información recibida ... -
Readability in CLIL: A study on comprehensibility of teaching materials and the effect of reading scaffolding strategies on learners' perceptions in bilingual classrooms
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)El entorno complejo y cambiante en que vivimos implica una evolución acelerada de la sociedad basada en el conocimiento y un mayor desarrollo tecnológico. A pesar de sus grandes oportunidades la globalización impone ... -
Study of Spanish bilingual education programmes' results through social networks' data analysis
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Introduction: Bilingual education has become a widely discussed topic in educational research, and so has its multiple benefits for students (Callahan & Gándara, 2016; Sehar et al., 2020; Turnbull, 2020). In Europe, its ... -
The Role of Emotional Intelligence in Bilingual Education: A Study on The Improvement of The Oral Language Skill
(Hipatia Press, 2017)The emotional dimension of learning can hinder or help to determine the success of the cognitive development of students in bilingual education settings. The objective of this study is to enquire how effectively the ... -
The use of video as a tool to improve teaching practice and the construction of teachers’ professional identity in CLIL settings
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Content and Language Integrated Learning (CLIL) has emerged as a successful model for bilingual education in Europe. Its implications on the learning of an additional language by fostering the different cognitive skills ...