• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Superar las barreras de aprendizaje en necesidades educativas especiales mediante la utilización de las TICs

Thumbnail
View/Open
marin9.pdf (1.415Mb)
Author
Latorre Medina, María José
Marín-Díaz, Verónica
Publisher
Universidad de Huelva
Date
2007
Subject
Tecnologías de la información y la comunicación
Escuela inclusiva
Formación de profesores
Technologies of the information and the communication
Inclusive school
Training
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La posibilidad de inclusión de las tecnologías de la información s la co,nurricución en el mundo educativo es hoy una realidad que pone de manifiesto las lq'rur<rs fornrcuivu+ que tanto los docentes cuma los alumnos presentan sobre su uso Y consumo. La incorporación de las 77Cs en el desarrollo de la escuela inclusiva tiene que ser una realidad que supere nu sólo aquel aspecto, tarnhien el des/ase exi atente enure los avances de las TICS• v la educación. Este artículo pretende ser una llanada de atencion .sobre amhos aspectos y la relación con los receptores ii/tunos, profesores Y alumnos
 
The possibility of incorporation of the technologies of the information and the connnunicution in the educational world is today it reality Milt puts of manifesto the formative lagoons that the educational as well as the pupils present oil their/its/our/his use and consu,nptirmc. 7'h' incorporation of the TICS in the development of the inclusive cc/loo! must be it reality that surpass not only that aspee t, also the imbalance existing between the advances of the TICS and the education. This paper i,,tevrcls be an attention call on both aspects and the relationship to the receivers last. teachers and pupils.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/10700
Fuente
XXI. Revista de Educación 9, 267-275 (2007)
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital