• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La interactividad en el aula. Un reto de la escuela 2.0

Interactivity in the class. A challenge for School 2.0

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_2_n_2_5.pdf (448.0Kb)
Author
Gil Pérez, Ana
Berlanga Fernández, Inmaculada
Publisher
Universidad de Córdoba
Date
2013
Subject
Interactividad
Entornos personales de aprendizaje
Escuela 2.0
Educación primaria
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Los materiales interactivos desempeñan un papel crucial en el de las competencias requeridas en todas las etapas educativas: conceden un cierto grado de control en el proceso de aprendizaje. Pero la experiencia nos muestra que la mayoría del alumnado hoy, se implica activamente en los llamados medios sociales, mientras que pocos de ellos suelen mantener sus blogs de estudios o crean actividades interactivas. El presente artículo recoge una investigación teórica-descriptiva que profundiza en el concepto de interactividad para comprobar la funcionalidad de las actividades interactivas en la escuela, en particular en la etapa final de la primaria centrándose en las características que debe reunir una actividad para que pueda considerarse verdaderamente interactiva. Le sigue un trabajo de campo que incluye la observación en el aula, el análisis de soporte de blogs de aula y se completa con algunas entrevistas al alumnado. Los resultados obtenidos permitirán conocer la efectividad de las actividades y plantear propuestas en aras de una mejora de las competencias digitales en esta etapa.
 
Interactive materials play a crucial role in the development of the skills required in all levels of educational attainment: students are provided a degree of control over their learning process. But experience shows that the majorities of students are today actively involved in the so-called social media, while few of them usually keep their blogs or create interactive activities studies. This article contains a theoretical-descriptive research that delves into the concept of interactivity to verify the functionality of the interactive activities in school, especially in the final stage of the primary focus on characteristics needed an activity to be considered truly interactive. Methodology includes classroom observation, analysis support classroom blogs and complete interviews with some students. Results determine the effectiveness of the activities and make proposals for the sake of improving digital skills at this stage.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/11660
Fuente
Edmetic 2(2), 56-75 (2013)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 02, n. 02 (2013)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital