• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formación en valores y cuentos tradicionales en la etapa de educación infantil

Values education and traditional stories in early childhood education

Thumbnail
View/Open
niñez y juventud 2015.pdf (516.0Kb)
Author
Sánchez-Cuenca, Carmen
Marín-Díaz, Verónica
Publisher
Universidad de Manizales
Date
2015
Subject
Infancia
Investigación curricular
Educación en la primera infancia
Aprendizaje
Investigación educativa
Cuentos
Valores
Childhood
Curriculum research
Early childhood education
Learning
Educational research
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Los valores son hoy un elemento de la formación, siendo pieza clave en la Educación Infantil. Junto a estos encontramos la metodología de los cuentos tradicionales como forma de enseñanza-aprendizaje. En el presente artículo exponemos los primeros resultados de un estudio no experimental, llevado a cabo con el objetivo general de conocer cuáles son los valores que el profesorado cree que transmiten los cuentos infantiles. El principal resultado obtenido es que los cuentos tradicionales transmiten diferentes valores en función de la etapa educativa en que se empleen y de la experiencia profesional de los sujetos docentes. Concluimos que la educación en valores a través de los cuentos tradicionales en la etapa de Educación Infantil, es una metodología válida para la socialización de los niños y las niñas
 
Nowadays values are an important element of education and represent a key component of Early Childhood Education. In addition, traditional stories are used in teaching and learning methodologies. This article describes the initial results of a non-experimental study that had the general objective of identifying the values that teachers believe are transmitted by traditional stories for children. The main result obtained was that traditional stories and fairytales transmit different values depending on the educational stage of the students and the professional experience of teachers. The study concludes that values education through traditional stories in early childhood education is a valid methodology to facilitate the socialization of children
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14650
Fuente
Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud 13 (2), 1093-1106 (2015)
Versión del Editor
http://dx.doi.org/10.11600/1692715x.13238190514
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital