• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Ámbitos. Revista de estudios de ciencias sociales y humanidades
  • Ámbitos. N. 38 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Ámbitos. Revista de estudios de ciencias sociales y humanidades
  • Ámbitos. N. 38 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El cine transnacional de Manoel de Oliveira

The transnacional cinema of Manoel de Oliveira

Thumbnail
View/Open
ambitos_38_5.pdf (62.06Kb)
Author
Pianco, Wiliam
Publisher
Asociación de Estudios de Ciencias Sociales y Humanidades
Date
2017
Subject
Manoel de Oliveira
Cine transnacional
Cine nacional
Cine portugués
Transnacional cinema
National cinema
Portuguese cinema
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La cinematografía de Manoel de Oliveira (1908-2015) pasó por muchos reveses antes de la consagración mundial del cineasta. En particular, sus mayores dificultades estuvieron asociadas a la ausencia de financiación para producciones hasta mediados de la década de 1970. Después de ese período, a partir de los años 1980, el realizador se benefició de innumerables inversiones extranjeras para sus películas y, mediante tal escenario, gozó de la internacionalización de su obra. Esta trayectoria de la filmografía oliveiriana acarreó en el distanciamiento progresivo de la noción de «cine nacional» y en la proporcional adhesión a aspectos del llamado «cine transnacional».
 
The cinematography of Manoel de Oliveira (1908-2015) confronted many setbacks before the filmmaker’s worldwide consecration. In particular, his biggest difficulties were associated with the absence of financing for productions until the mid-1970s. After that period, from the 1980s, the filmmaker benefited from innumerable foreign investments for his films and, through such context, he enjoyed the internationalization of his work. This trajectory of the filmography of Oliveira led it to the progressive distancing of the notion of «national cinema» and the proportional adherence to aspects of the so-called «transnational cinema».
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/16320
Fuente
Ámbitos (38), 45-54 (2017)
Collections
  • Ámbitos. N. 38 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital