International Journal for 21st Century Education: Envíos recientes
Mostrando ítems 16-20 de 90
-
Visibilización de la literatura intercultural de autoras migrantes a través de la traducción
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2020)La llamada literatura de migrantes o intercultural se ha consolidado especialmente en Europa en los últimos 70 años (Chiellino, 2015; Neelsen, 2018). Está conformada por escritores migrantes que publican en el idioma y el ... -
Teachers’ computer-assisted language learning (call) literacy: a comparative study in Spain and Iran
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2020)The application of technology in teacher education has received significant attention recently. It would be, somehow, impossible to deny the necessity of integrating technology in language education. The ... -
Women and their role on Higher Education institutions management in the province of Manabí-Ecuador
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)The presence of in higher education institutions is one of the phenomenon that characterizes the development of education in Ecuador. This research has the aim to demonstrate the significance of the role Ecuadorian women ... -
Lexical richness and environmental literacy in teacher training exploratory study
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)Teaching a foreign language requires a holistic approach that involves teaching the instrumental language, its literature and its culture. Besides, it is important to highlight the role of education and values when it comes ... -
Las concepciones de los profesores de ciencias sobre los procesos educativos: revisión y propuestas para la formación inicial del profesorado de secundaria
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2019)Desde hace algún tiempo, estamos trabajando en un proyecto de investigación relacionado con la mejora de la formación inicial del profesorado de secundaria, por considerar que se trata de un tema fundamental para el futuro ...