• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Çédille. Revista de Estudios Franceses
  • Çédille. Vol. 12 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Çédille. Revista de Estudios Franceses
  • Çédille. Vol. 12 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nathalie Sarraute frente al nouveau roman. Una heterodoxa genealogía de la novela moderna

Thumbnail
View/Open
cedille_12_03.pdf (178.1Kb)
Author
Arce, Rafael
Publisher
UCOPress
Date
2016
Subject
Nouveau Roman
Modernismo
Realismo
New novel
Modernism
Realism
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El trabajo analiza las similitudes y diferencias entre las teorías de tres importantes representantes del nouveau roman francés: Nathalie Sarraute, Alain Robbe-Grillet y Jean Ricardou. Para eso, se centra en el debate que tuvo lugar en el coloquio sobre el nouveau roman llevado a cabo en Cerisy-la-Salle en 1971, del cual participaron escritores y críticos. A partir de ese balance, el trabajo se remonta a los ensayos escritos con anterioridad por Sarraute, Robbe-Grillet y Ricardou. En este contexto, se reconstruyen las ideas sobre la narrativa moderna de cada escritor y se las pone en diálogo y discusión. El trabajo se centra en la originalidad de la teoría y obra de Sarraute, expresada en una paradoja: inauguradora del movimiento, Sarraute es al mismo tiempo la eterna disidente y marginal. Este doble y contradictorio estatuto permite considerarla como la representante más original del núcleo del nouveau roman.
 
This paper analyzes the similarities and differences between the theories of three important representatives of the French new novel: Nathalie Sarraute, Alain Robbe-Grillet and Jean Ricardou. For this, it focuses on the debate that took place at the symposium on the new novel held in Cerisy-la-Salle in 1971, which involved writers and critics. From that balance, the work goes back to the earlier essays by Sarraute, Robbe-Grillet and Ricardou. In this context, it are reconstructed the ideas about the modern narrative of each writer and put them in dialogue and discussion. The work focuses on the originality of Sarraute’s theory and work, expressed as a paradox: inaugurator of the movement, Sarraute is both eternal dissident and marginal. This double and contradictory statute allows considering her as the most original representative of the core of the new novel.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/18185
Fuente
Çedille 12, 29-58 (2016)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ced
Collections
  • Çédille. Vol. 12 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital