Listar DEEIOOEEA-Artículos, capítulos... por título
Mostrando ítems 137-156 de 313
-
La familia empresaria ante la crisis económica
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2010) -
La familia empresaria cordobesa y su empresa familiar
(Cátedra PRASA de Empresa Familiar. UCO, 2011) -
La familia empresarial: capacidad emprendedora transgeneracional. Resultados de un pre test
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2015) -
Family Business Values: analysis of its influence on family members´ behavior
(Universidad de Málaga, 2013)This research focuses on how values system of family business in Córdoba, moderates behavior within family business. 446 people belonging to 112 family firms answered a set of instrumental values and behaviors evaluated ... -
Financiación Autonómica e incidencia fiscal de los tributos ecológicos. Una reflexión en torno al principio de “quien contamina, paga”
(Universidad de Málaga, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2007)La lucha contra los graves problemas medioambientales actuales tiene también su respuesta en la utilización de diferentes instrumentos económicos para proteger y mejorar el entorno natural, destacando las ecotasas. Este ... -
La financiación empresarial desde el punto de vista regional: Aplicación a la pequeña y mediana empresa
(Universidad de Málaga, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2001)La financiación empresarial ha sido uno de los problemas al que mayor atención se ha prestado en los planes de desarrollo regional y en general en los proyectos económicos de las comunidades autónomas. Igualmente, en la ... -
Flamenco experience in Córdoba, Spain: estimating tourist profiles by multilayer perceptron's artificial neural networks
(Emerald, 2023)Purpose - This research aims to demonstrate the possible link between the sociodemographic profile of visitors motivated by the visit to flamenco shows and the city of Córdoba (Spain), and the preferences and sensations ... -
Food Markets: A Motivation-Based Segmentation of Tourists
(MDPI, 2020)Food markets are becoming popular as new spaces for recreation, and this research aims to discover the motivations driving the tourists that visit these markets. Factorial analysis, cluster analysis and Student’s t-test ... -
Foreign Tourists in World Heritage Sites: A Motivation-Based Segmentation
(MDPI, 2020)The inclusion on the lists published by the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO)—World Heritage Site (WHS), Intangible Cultural Heritage (ICH), and World Heritage Sites in Danger—suggests, ... -
Funciones del coordinador/a de experiencia piloto en la adaptación de las titulaciones de Derecho y Administración y Dirección de Empresas al EEES
(Universidad de Córdoba, Facultad de Derecho y CC. EE. y Empresariales, 2010)La elaboración de los nuevos Planes de Estudio de las diferentes Titulaciones impone a las Universidades la necesidad de crear un órgano que coordine todas las actividades dirigidas a conseguir su perfecta elaboración. En ... -
Fundamentos del modelo IR, Inteligencia Relacional, como predictor del futuro pacto en la familia empresaria
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2011) -
Gastronomic clusters in an Ecuadorian tourist destination: the case of the province of Manabí
(Emerald Publishing, 2020)Gastronomy is currently becoming a predominant factor for understanding and taking part in the cultural heritage of a destination. The enjoyment of culinary pleasures has become a primary motivating factor when choosing a ... -
Gastronomic experiences of foreign tourists in developing countries. The case in the city of Oruro (Bolivia)
(Elsevier, 2019)Gastronomy allows tourists to discover the cultural roots of the destination, thus being one of the motivations for its choice and even becoming a fundamental factor in the analysis of the overall satisfaction of the ... -
Gastronomic Motivations and Perceived Value of Foreign Tourists in the City of Oruro (Bolivia): An Analysis Based on Structural Equations
(MDPI, 2020)The continuous dynamism that tourism su ers makes the motivations of tourists change, making them search for new experiences. In this sense, gastronomy is positioned as a key element of union between tourism and culture, ... -
Gastronomía local, cultura y turismo en Ciudades Patrimonio de la Humanidad: el comportamiento del turista extranjero
(Instituto Universitario de Investigaciones Turísticas de la Universidad de Alicante, 2022)Actualmente, la gastronomía se muestra como un componente fundamental para los turistas en el descubrimiento de la herencia cultural del lugar. Ello implica que los placeres culinarios se conviertan en motivaciones ... -
Generador de cuestionarios y análisis estadístico: aplicación para el estudio de competencias en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior
(Consejo Social de la Universidad de Córdoba, 2012)La propuesta presenta un sistema informático, único hasta la fecha, que permite evaluar las competencias de los alumnos en sus asignaturas, titulaciones y centros de la Universidad de Córdoba. El proyecto, cuyo presupuesto ... -
El género femenino en la empresa familiar cordobesa
(Cátedra de Empresa Familiar. UCO, 2009) -
Heritage tourism in the Andes: the case of Cuenca, Ecuador
(Taylor and Francis, 2017)Heritage tourism has been growing over the last few years, especially in cities that have been declared World Heritage Sites. This paper presents research that investigates the motivations for tourists to visit Cuenca. ... -
How to achieve economic development through tourism? Different ways for different economies
(Sage, 2023)Policy makers and tourism investors have a limited vision of how a certain level of tourism development is possible depending on country-specific conditions such as incomes and competitiveness factors. In this context, ...