• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Desigualdades tecnológicas educativas expresadas durante el encierro por COVID 19

Educational technological inequalities expressed durtin confinement by COVID19

Thumbnail
View/Open
Edmetic_11_5.pdf (579.0Kb)
Author
Kuz, Antonieta
Publisher
UCOPress
Date
2022
Subject
Covid-19
Desigualdad tecnológica
Docentes
Alumnos
Technological inequality
Teachers
Students
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
En Argentina, en marzo de 2020, se suspendieron las clases presenciales para evitar la propagación del covid-19 con una cuarentena prolongada. El diseño de este trabajo busca conocer algunos de los factores que operan en el origen de las desigualdades tecnológicas preexistentes. La información se obtuvo mediante un diseño cuantitativo con 290 alumnos durante el año 2020 en Buenos Aires combinado con uno no experimental con alcance descriptivo, de carácter exploratorio mediante entrevistas a 3 docentes. Combinando ambos análisis encontramos hallazgos relevantes sobre las desigualdades socioeducativas, con énfasis en lo interpretativo-descriptivo de los problemas y vulnerabilidades preexistentes a la cuarentena.
 
In Argentina, in March 2020, face-to-face classes were suspended to prevent the spread of the covid-19 with a prolonged quarantine. The design of this work seeks to know some of the factors that operate at the origin of pre-existing technological inequalities. The information was obtained through a quantitative design with 290 students during the year 2020 in Buenos Aires combined non-experimental with descriptive scope, exploratory in nature through interviews with 3 teachers. Combining both analyses we found relevant findings on socio-educational inequalities, with an emphasis on the interpretativedescriptive of pre-existing quarantine problems and vulnerabilities.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24231
Fuente
Edmetic 11 (2), 1-23 (2022)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 11, n. 02 (2022)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital