• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 09 N. 01 (2022)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • International Journal for 21st Century Education
  • IJ21CE. Vol. 09 N. 01 (2022)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intercultura: la innovación docente al servicio de la diversidad cultural

Interculture: teaching innovation at the service of cultural diversity

Thumbnail
View/Open
IJ21CE9_1_2.pdf (2.705Mb)
Author
Ruiz Osuna, Ana Belén
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2022
Subject
Patrimonio
Cultural
Diversidad
Convivencia
Educación
Heritage
Diversity
Coexistence
Education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El Patrimonio Histórico-Cultural con el que cuenta Córdoba representa no solo su principal seña de identidad, sino también un nicho de empleo fundamental para los jóvenes. La puesta en marcha de ciertas políticas y el aumento de turistas (nacionales y extranjeros) en los últimos años ha supuesto un gran cambio para la ciudad, especialmente en el entorno del Casco Histórico, y para la propia población, con efectos propios de la actual “gentrificación”. El Proyecto de Innovación Docente INTERCULTURA ha pretendido ser una ventana abierta al patrimonio histórico-arqueológico de Córdoba, en distintos formatos e idiomas, que sirva de experiencia didáctica, pero también laboral, a un alumnado procedente de distintos grados universitarios que, a priori, no tendrían ningún tipo de relación (Historia del Arte, Gestión Cultural, Ciencias del Lenguaje, Traducción e Interpretación, Turismo).
 
The Historical-Cultural Heritage that Córdoba has represents not only its main hallmark, but also a fundamental employment niche for young people. The implementation of certain policies and the increase in tourists (national and foreign) in recent years has meant a great change for the city, especially in the surroundings of the Historic Center, and for the population itself, with effects typical of the current "Gentrification". The INTERCULTURA Teaching Innovation Project has tried to be an open window to the historical-archaeological heritageof Córdoba, in different formats and languages, that serves as a didactic experience, but also a work experience, to students from different university degrees who, a priori, do not They would have any kind of relationship (Art History, Cultural Management, Language Sciences, Translation and Interpretation, Tourism).
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/24771
Fuente
International Journal for 21st Century Education 9 (1), 20-36 (2022)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/ij21ce/index
Collections
  • DHAAM-Artículos, capítulos, libros...
  • IJ21CE. Vol. 09 N. 01 (2022)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital