Reconsidering white liberals in Native Son
Reconsiderando a los blancos liberales en Native Son
Autor
Al-Barhow, Abdul-Razzak
Editor
Cultural Association Littera ApertaFecha
2017Materia
White liberalsRichard Wright
Native Son
Race relations
Liberales blancos
Relaciones raciales
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This paper examines the novel Native Son (1940) by Richard Wright (1908-1960). When the main character, Bigger Thomas, walks out of Chicago’s Black Belt to work as a chauffeur for the Daltons, a family of white liberals, and kills their daughter by accident, he interacts with numerous white characters. Bigger’s perspective dismisses the Daltons and other white people as particles of a huge mountain of hate. The only exceptions to this are Jan Erlone and Boris Max, the two communist characters who succeed in establishing their humanity to Bigger and win his trust. This article reconsiders white liberals beyond the way they are presented through Bigger’s dominant perspective and the way they are generally seen by critics. Este artículo examina la novela Native Son (1940) de Richard Wright (1908-1960). Cuando el protagonista de la novela, Bigger Thomas, traspasa el Cinturón Negro de Chicago para trabajar como chófer para los Dalton, una familia de liberales blancos, y mata a su hija por accidente, interactúa con numerosos personajes blancos. Desde su perspectiva, descalifica a los Dalton y a otros blancos, considerándolos granos de una enorme montaña de odio. Las únicas excepciones a esta visión son Jan Erlone y Boris Max, los dos personajes comunistas que logran transmitir su humanidad a Bigger y ganar su confianza. Este artículo reconsidera a los liberales blancos más allá de cómo los presenta la perspectiva dominante de Bigger y de la forma en que son vistos generalmente por los críticos.