• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 12, n. 01 (2023)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 12, n. 01 (2023)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaje colaborativo en la Universidad: análisis de una experiencia con una comunidad virtual en Linkedin

Collaborative learning at the University: analysis of an experience with a Linkedin online community

Thumbnail
View/Open
veronica,+articulo+4.pdf (567.5Kb)
Author
Micaletto-Belda, Juan Pablo
Martín Herrera, Inmaculada
Publisher
UCOPress
Date
2023
Subject
Alfabetización mediática
Comunicación digital
Redes sociales
Estudiantes universitarios
Formación universitaria
Media literacy
Digital communication
Social networks
University students
University training
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabajo indaga en una experiencia de aprendizaje colaborativo, desarrollada a través de la red social Linkedin con universitarios de los grados en Comunicación y Comunicación Digital. Para conocer la actividad generada en la comunidad, las habilidades adquiridas y la valoración del alumnado sobre esta práctica, se llevó a cabo un doble estudio cualitativo y cuantitativo mediante sendos instrumentos de medida: una ficha de análisis de contenido y un cuestionario semiestructurado. Los resultadosdemuestran la implicación de los participantes, quienes afirman haber mejorado sus conocimientos en redes sociales, marketing y publicidad; y sus competencias como curador de información en Internet. Además, la actividad les ha resultado inspiradora y consideran viable su aplicación en casi todas las asignaturas de su Grado universitario.
 
This work investigates a collaborative learning experience, developed through the social network Linkedin with university students of the degrees in Communication and Digital Communication. In order to know the activity generated in the community, the skills acquired and the student's assessment of this practice, a double qualitative and quantitative study was carried out by sending measurement instruments: a content analysis sheet and a semi-structured questionnaire. The results show the involvement of theparticipants, who claim to have improved their knowledge of social networks, marketing and advertising; and his skills as a curator of information on the Internet. In addition, the activity has been inspiring for them and they consider its application viable in almost all the subjects of their university degree.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/28341
Fuente
Edmetic, Vol. 12 Núm. 1 (2023)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • Edmetic. Vol. 12, n. 01 (2023)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital