• Estrategias metodológicas para aplicar el modelo de la Convergencia Europea 

      Ontoria Peña, Antonio; Luque Sánchez, Ángela de; Molina Rubio, Ana (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2004)
      Our purpose is to reflect about the meaning of the teaching new model in the European Convergence: "Learning-centered in the Student" (ACA). We make reference to the EEES creation and to the longlife learning in the knowledge ...
    • Hacia un cambio en la metodología docente: una reflexión desde la práctica 

      Luque Sánchez, Ángela de; Ontoria Peña, Antonio (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)
      The purpose of this work is the description of a university experience on education about the student-centered learning with a participative methodology, based on individual and groupal selfresponsability and selfregulation. ...
    • Nuevas y viejas formas de enseñanza: cómo aprender ecología en la Mezquita de Córdoba con el apoyo del Aula Virtual 

      Guzmán Álvarez, José Ramón (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)
      In this work an example of innovative activity carried out students of Forest Engineering is exposed: a walk through the past and present of Cordoba city landscapes, pointing out the archaelogical and ecological traces of ...
    • Pensar con imágenes: una experiencia de "metaformación" en el aprendizaje 

      Ontoria Peña, Antonio; Luque Sánchez, Ángela de; Molina Rubio, Ana (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2005)
      From the concesion of the Nobel prize to Sperry, studies about the brain have acquired a predominant role in the present science. We explain three representative approaches the cerebral hemisphere (Sperry), the triple brain ...
    • Una propuesta de renovación pedagógica para la enseñanza del Derecho Constitucional 

      Salazar Benítez, Octavio (Universidad de Córdoba, Vicerrectorado de Innovación y Calidad Docente, 2003)
      L'Università non puó continuare ad essere un luogo di formazione di specialisti, di tecnici, ma deve formare uomini e donne colti, cittadini e cittadine che siano capaci di autodeterminarsi moralmente. È necessario menticara ...