• Evaluation of Corporate Websites and Their Influence on the Performance of Olive Oil Companies 

      Bernal Jurado, Enrique; Mozas Moral, Adoración; Medina Viruel, Miguel Jesús; Fernández Uclés, Domingo (MDPI, 2018)
      Spain is among the largest producers of organic olive in the world. Yet the Spanish organic olive oil sector faces a major commercial problem due to an internal demand that is too small to match the volume of supply. ...
    • Integración espacial en el mercado europeo de aceite de oliva 

      Roldán Casas, José Ángel; Martínez Paz, José Miguel; Dios Palomares, Rafaela (2013-11-26)
      El objetivo de este trabajo es el estudio de la integración espacial del mercado europeo del aceite de oliva, a partir de los niveles de precios de los tres principales productores y comercializadores del producto a nivel ...
    • Ley de precio único en el mercado español del aceite de oliva 

      Roldán Casas, José Ángel; Dios Palomares, Rafaela (Asociación Española de Economía Agraria, 2008)
      El objetivo de este trabajo es el estudio de la integración del mercado español del aceite de oliva y la contrastación de la Ley de Precio Único (LPU) en dicho mercado. El análisis se lleva a cabo aplicando la técnica ...
    • Quality Food Products as a Tourist Attraction in the Province of Córdoba (Spain) 

      Dancausa Millán, Mª Genoveva; Millán Vázquez de la Torre, Genoveva (MDPI, 2022)
      raveling to learn about the gastronomy of a destination is becoming increasingly important among tourists, especially in the wake of the pandemic. Quality foods endorsed by protected designations of origin (PDOs) are ...
    • Relationship between Consumer Motivation and the Gastronomic Experience of Olive Oil Tourism in Spain 

      Moral Cuadra, Salvador; Acero de la Cruz, Raquel; Rueda López, Ramón; Salinas Cuadrado, Enrique (MDPI, 2020)
      The rise of new tourist typologies as a result of the change in the motivations of tourists and the increasingly active awareness of the environment are making these new tourist activities more sustainable. The development ...