Departamento de Filología Inglesa y Alemana
Browse by
En esta Comunidad se recogen los documentos generados por el Departamento de Filología Inglesa y Alemana y que cumplen los requisitos de Copyright para su difusión en acceso abierto.
Si usted es miembro del Departamento y desea depositar un documento puede enviarnos un mensaje.
Los contenidos se encuentran sujetos bajo una Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Collections in this community
Recent Submissions
-
Identidad, conflicto y traducción ética: el papel del heterolingüismo en Girl, Woman, Other (2019)
(Universidad de Granada, 2025)El heterolingüismo (Grutman, 1997) es un mecanismo discursivo empleado en la ficción contemporánea para reflejar las identidades de los individuos migrantes y subvertir discursos hegemónicos. El conflicto ético que entraña ... -
The Interaction between Language Skills and Cross-Cultural Competences in Bilingual Programs
(MDPI, 2023)Language and culture are intrinsically intertwined, and culture should not be considered as an expendable fifth skill in language teaching. Bilingual programs are expected to be a key element to enhance culture learning ... -
Analysis of Public Budgets with a Gender Perspective in Higher Education
(Open Access Publications, 2024)This work focuses on analyzing the public budgets of Higher Education Institutions (IES) to determine the policies dedicated to gender equality and thus make these initiatives visible in the educational field of Ecuador. ... -
Transnational African Identities in Contemporary Urban Fiction: Community, Hospitality and Friendship
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2025)Esta tesis explora la representación de las identidades africanas transnacionales en “la novela internacional actual” (Boxall 8), centrándose en la migración de personajes sudafricanos al Reino Unido y de personajes ... -
Metaphoric and metonymic motivation in the Light Verb Construction with GIVE
(Ediciones Complutense, 2025)This article demonstrates that the English Light Verb Construction (henceforth LVC) with GIVE is motivated by generic-level metaphors and metonymies. Following Brugman (2001) and Cetnarowska (2012, 2014), LVCs are defined ...
