ListarDepartamento de Filología Inglesa y Alemana por tema "Second language"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
La elección del modelo de pronunciación en la enseñanza del inglés como lengua extranjera
(UCOPress, 1999)En el marco del interés por desarrollar una metodología más efectiva en el campo de la adquisición de segundas lenguas, se debe prestar atención a un aspecto crucial, como es el establecimiento de un modelo de pronunciación ... -
Readability in CLIL: A study on comprehensibility of teaching materials and the effect of reading scaffolding strategies on learners' perceptions in bilingual classrooms
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)El entorno complejo y cambiante en que vivimos implica una evolución acelerada de la sociedad basada en el conocimiento y un mayor desarrollo tecnológico. A pesar de sus grandes oportunidades la globalización impone ... -
Study of the variables affecting anxiety in the second language (English) learning
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2023)Mastering a second language (L2) is a must in 21st century global society. Nowadays, citizens interact with other citizens from all over the world through social media, so mastering an L2 has become the ultimate 21st century ... -
The use of video as a tool to improve teaching practice and the construction of teachers’ professional identity in CLIL settings
(Universidad de Córdoba, UCOPress, 2022)Content and Language Integrated Learning (CLIL) has emerged as a successful model for bilingual education in Europe. Its implications on the learning of an additional language by fostering the different cognitive skills ...