• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Edmetic: Revista de Educación Mediática y TIC
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autogestión del aprendizaje en la investigación educativa sobre Entornos Personales de Aprendizaje (PLE): Una revisión de literatura

Self-organized learning in Educational research about Personal Learning Environment (PLE): Areview of literature

Thumbnail
View/Open
Edmetic_vol_3_n_2_8.pdf (394.5Kb)
Author
Chaves Barboza, Eduardo
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2014
Subject
Investigación educativa
Aprendizaje
Enseñada asistida por ordenador
Investigación sobre literatura científica
Educational research
Learning
Computer assisted instruction
Research of academic literature
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Se estudia la autogestión del aprendizaje desde las investigaciones educativas empíricas sobre entornos personales de aprendizaje (PLE). Las investigaciones analizadas fueron obtenidas de importantes fuentes documentales (artículos en revistas indexadas, actas de congresos, libros e informes). El análisis de contenido de los trabajos permitió la generación de tres categorías: la autogestión del aprendizaje de los docentes y sus competencias en TIC; la relación entre la competencias digitales e informacionales y la autogestión de los aprendizajes; y el papel de la autogestión de los aprendizajes en el “aprender a aprender”. Son interesantes campos de trabajo emergentes en la actualidad e indudablemente tendencias para futuras investigaciones.
 
The article analyzes the self-organized learning in empirical educational research on personal learning environments (PLE). The investigations were obtained from important documentary sources(journal's indexed articles, conference proceedings, books andtheses). The analysis has generated three categories: the self-organized learning of teachers and their competences on TIC, the relationship between the digital and informational skills and the self-management of learning, and the role of self-management of learning on "learning to learn".Nowadays they are interesting and emerging topics and, undoubtedly, they are trends of future research.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13493
Fuente
Edmetic 3(2), 114-134 (2014)
Versión del Editor
http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/index
Collections
  • Edmetic. Vol. 03, n. 02 (2014)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital