• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 09 (2015)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 09 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La implicación del docente en el trabajo fin de grado: responsabilidades y reconocimiento académico

Thumbnail
View/Open
Docencia_y_derecho_09_07.pdf (200.6Kb)
Author
Fernández Riveira, Rosa Mª
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2015
Subject
Trabajo de investigación
Número de créditos
Reconocimientos docentes
Responsabilidades docentes
Researching paper
Credits number
Working hours
Docents awarding
Responsability university teacher’s
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El presente trabajo analiza el Trabajo Fin de Grado como asignatura obligatoria del último curso del Grado. Lo hace desde la perspectiva descriptiva y crítica pero centrada en la experiencia de la Facultad de Derecho de la Universidad Complutense de Madrid y más en concreto del Departamento de Derecho constitucional, ya que cada experiencia es única. De los muchos aspectos susceptibles de análisis se incide de manera especial en las responsabilidades del Tutor/docente de esta asignatura TFG y en el reconocimiento académico que otorga la Universidad a los profesores de la misma. Se utilizan como experiencias alternativas otras Facultades y se proponen sugerencias de cambio o mejora en el diseño del TFG.
 
These pages try to analyze the university experiences doing a Final Work Paper. The Spanish university had changed very much among the last years and by this reason it’s very important to look over that changes because some aspects aren`t contributing to better the old model of university. The Final Work Paper is an obligatory subject inside Law Degree and it has recognized six credits. That means about 150 students works hours and three hours more working with the university advisor or teacher. There are a lot of problems to resolve in this matter but the first question to study is the enormous heterogeneity from each University and kind of Degree. We consider only two aspects: universities teacher responsibilities and docents awarding by credits. Both of them are no good designed by the moment and proof of that are multiple and different regulations. In Spain this final work paper isn’t a research work but paradoxically has worked like that. Finally, after some critical ideas, we want to add suggestions to improve or better formal aspects and content of final work paper.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/13625
Fuente
Docencia y Derecho 9 (2015)
Versión del Editor
http://www.uco.es/docencia_derecho/index.php/reduca
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 09 (2015)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital