• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Cómo podemos organizar un centro educativo intercultural? Propuestas prácticas desde España

How Can an Intercultural Educational Center be Organized? Practical Proposals from Spain

Thumbnail
View/Open
llorent6.pdf (94.84Kb)
Author
Llorent García, Vicente J.
López-Azuaga, Rafael
Publisher
Universidad del Zulia
Date
2012
Subject
Diversidad cultural
Formación del profesorado
Competencias comunicativas
Educación intercultural
Cultural diversity
Teacher education
Communicative competences
Intercultural education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La diversidad cultural muy presente en las aulas españolas conlleva a la necesidad de diagnosticar las necesidades educativas y culturales de este alumnado. Además, percibimos que debemos desarrollar propuestas para la formación del profesorado, fomentar la participación de las familias inmigrantes, acoger al nuevo alumnado, desarrollar actitudes interculturales inclusivas, desarrollar competencias comunicativas interculturales e incluso como desarrollar un “currículum intercultural inclusivo”. Se hace necesario revisar las prácticas educativas actuales e intentar innovar. En este sentido, presentamos una serie de propuestas para orientar al profesorado para iniciar sus propias medidas.
 
The abundant cultural diversity in Spanish classrooms brings with it the need to diagnose the educational and cultural needs of these students. Also, proposals to educate teachers, encourage immigrant family participation and welcome the new students should be created, as should proposals for developing inclusive intercultural attitudes, intercultural communicative competences and even an “inclusive intercultural curriculum.” Current educational practices should be reviewed and innovation should be attempted. In this sense, a series of proposals are offered to guide professors in initiating their own measures
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/14996
Fuente
Omnia 18 (1), 45-57 (2012)
Versión del Editor
http://produccioncientificaluz.org/index.php/omnia/article/view/7378
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital