• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 10 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Docencia y Derecho
  • Docencia y Derecho. N. 10 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La utilización del taller como técnica de enseñanza del Derecho Administrativo

Thumbnail
View/Open
docencia_y_derecho_10_04.pdf (206.8Kb)
Author
Pimiento Echeverri, Julián Andrés
Publisher
Universidad de Córdoba, UCOPress
Date
2016
Subject
Escuela
Derecho Administrativo
Taller
Casos prácticos
Participación activa
Distribución horaria
Cátedra activa
Debate
Discusión
Conclusiones
School of thought
Administrative Law
Workshop
Case studies
Active participation
Hourly distribution
Chair
Discussion
Conclusions
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
La construcción local del Derecho Administrativo es reciente, se puede hablar de Escuela toda vez que, en el caso del Externado, la enseñanza de la materia se soporta en una intensa actividad investigativa que comienza a cuestionar construcciones que se daban por sentadas y en herramientas novedosas que facilitan el aprendizaje, tales como la elaboración de talleres. Esta técnica conlleva rigor científico no sólo en la selección del tema a desarrollar sino también en la identificación de las finalidades u objetivos que se pretendan alcanzar en el aula.
 
The development of the Administrative Law by the scientific community in Colombia is relatively new. It is possible to propose the existence of a legal school of thought in Universidad Externado due to the fact that the teaching activity of this subject is based on a very intensive and strong research activity. Researchers there started to reconsider traditional theoretical constructions and proposed innovative tools in order to make learning process easier. These new tools of teaching and learning imply scientific accuracy not only selecting topics but also identifying learning goals.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15163
Fuente
Docencia y Derecho 10 (2016)
Versión del Editor
https://journals.uco.es/dyd/issue/archive
Collections
  • Docencia y Derecho. N. 10 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital