• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 01 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 01 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El papel de las distribuidoras cinematográficas en el desarrollo del cine español durante la II República

The role of the film distributors in the develoment of the film during the Second Republic

Thumbnail
View/Open
arte_3.pdf (312.3Kb)
Author
Montes Ibars, Samuel
Publisher
Asociación para la investigación de la Historia del Arte y del Patrimonio Cultural “Hurtado Izquierdo”
Date
2016
Subject
Distribución
Producción
Exhibición
Industria
Empresa
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El objetivo principal de este artículo es el estudio del mercado cinematográfico durante la II República Española. En el marco de un estudio pormenorizado del sector de la distribución de cine en España entre 1925 y 1950, se sitúa este breve artículo que trata de constatar cómo la evolución y dinamización de esta actividad comercial influyó en el desarrollo del cine en la II República, una etapa de esplendor denominada “Edad de oro del Cine Español”. Este análisis parte de la conversión de las empresas de distribución en productoras cinematográficas, que se lanzaron a la producción de films para hacer frente al dominio del cine estadounidense en las pantallas españolas
 
The aim of this article is to study the film market during the period of the Second Spanish Republic. This brief study is situated within the framework of a thorough study of the Spanish Cinema between 1925 and 1950 so, as to illustrate how the evolution and revitalization of this commercial activity influenced on the development of the cinema during the II Republic, period of time named The Golden Age of Spanish Cinema. This analysis begins with the conversion of the distribution companies into film production companies, which committed to film production in order to confront the US film dominance in the Spanish screens.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15356
Fuente
Arte y Patrimonio 1, 33-50 (2016)
Collections
  • Arte y Patrimonio. N. 01 (2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital