• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 02 (2017)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 02 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El escultor Manuel de Miranda y su intervención en la decoración del retablo de la parroquia de la Asunción de Luque (Córdoba)

The sculptor Manuel de Miranda and his intervention in the decoration of the altarpiece of the ASuncion ́s parish of Luque, Córdoba

Thumbnail
View/Open
arte_13.pdf (1.431Mb)
Author
Luque Carrillo, Juan
Publisher
Asociación para la investigación de la Historia del Arte y del Patrimonio Cultural “Hurtado Izquierdo”
Date
2017
Subject
Miranda, Manuel de
Siglo XVII
Escultura
Parroquia de Nuestra Señora de la Asunción (Luque)
Luque (Córdoba, España)
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El presente trabajo reúne una serie de datos sobre el escultor cordobés Manuel de Miranda y su intervención en la decoración del retablo mayor de la Iglesia de Nuestra Señora de la Asunción de Luque. La documentación consultada en el archivo parroquial sitúa al maestro en la década de 1680 al frente de su imaginería, trabajando en la talla de diez esculturas que, tras un frustrado desenlace, no llegaron a terminarse. El inicio, proceso y fin de dicha intervención se analizarán en base a la información contrastada en los registros de visitas pastorales y libros de cuentas de fábrica
 
This work complies a series of data on the cordobes sculptor Manuel de Miranda and his intervention in the decoration altarpiece of Ntra. Sra. de la Asuncion ́s church in Luque. The documentation consulted in the parochial file of the town places the teacher in the 1680s at the head of his imagery, working on ten sculptures that, after an unsuccessful outcome, failed to complete. The beginning, process and finish of the interventio n of the artista will be analyzed by using information from the records of pastoral visits and studied account books of factory
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15366
Fuente
Arte y Patrimonio 2, 84-97 (2017)
Collections
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • Arte y Patrimonio. N. 02 (2017)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital