• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Renovación metodológica para el desarrollo de competencias en el alumnado de educación superior

Methodological renewal for the development of competences in the pupils of higher education

Thumbnail
View/Open
68-143-1-PB.pdf (440.5Kb)
Author
Herrero Martínez, Rafaela María
González López, Ignacio
Marín-Díaz, Verónica
Publisher
Universidad de Granada
Date
2015
Subject
Metodología
Formación en competencias
Alumnado universitario
Cuestionario
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
El aprendizaje centrado en la adquisición de competencias, implica una planificación metodológica diferente a la tradicionalmente utilizada en la universidad. Este estudio, tiene como finalidad determinar la adquisición de competencias profesionales del alumnado universitario de la especialidad de Educación Primaria a través de la utilización de distintas modalidades de enseñanza, recurriendo para ello a la experiencia piloto implantada en el Centro de Magisterio “Sagrado Corazón”. A través del análisis de la información cuantitativa, procedente del cuestionario, los datos se pretenden sistematizar apoyándonos en la estadística descriptiva, inferencial y correlacional. Los resultados del estudio revelan el grado de adquisición de competencias estudiantiles
 
The apprenticeship centred in the acquisition of competences implicates a methodological planning different to the one used traditionally at the university. This study has as intention to determine the acquisition of professional competences of the universitary pupils of Primary Education Specialty by means of the use of different ways of teaching, having recourse for it to the pilot experience implanted at the Centro de Magisterio “Sagrado Corazón”. Through the analysis of the quantitative information coming from the questionnaire, the data are pretended to systematize leaning on the descriptive, inferential and correlational statistics. The results of the study reveal the degree of acquisition of pupils competences
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/15861
Fuente
Etic@net 15 (1), 109-133 (2015)
Versión del Editor
http://eticanet.org/revista/index.php/eticanet/article/view/68
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital