• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 03 (2018)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCO
  • Arte y Patrimonio
  • Arte y Patrimonio. N. 03 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Imaginario sentimental y visual de San Juan del Puerto (Huelva). Una aproximación antropológica

The sentimental and visual imaginary of Saint Juan of Puerto (Huelva). An anthropological approach

Thumbnail
View/Open
arte_9.pdf (1.286Mb)
Author
Romero Villadóniga, Juan Carlos
Publisher
Asociación para la investigación de la Historia del Arte y del Patrimonio Cultural “Hurtado Izquierdo”
Date
2018
Subject
Complejidad
Identidad
Lugar
Imaginario
Sentimiento
Complexity
Identity
Place
Imaginary
Feeling
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
No hay mejor forma de conocer la apreciación histórica que a través de sus expresiones artísticas. Reflejo material de un imaginario lleno de conexiones ocultas que le dan sentido, son fruto de una identidad que se desarrolla en unas coordenadas concretas. Así, detrás de cualquier elemento artístico se esconde todo un entramado relacional tanto con el entorno, como con la comunidad de pertenencia. En este artículo se tratan de poner las bases conceptuales y las tramas ocultas que intervienen en la construcción de recreaciones populares tomando como ejemplo la producción presente en una comunidad marismeña onubense.
 
There is no better way to know historical appreciation than through their artistic expressions. Reflecting material of an imaginary full of hidden connections that give meaning, are the fruit of an identity that develops in concrete coordinates. Thus, behind any artistic element lies a whole relational network with both the environment and the community of belonging. In this article they try to put the conceptual bases and the hidden plots that take part in the construction of popular recreations taking like example the present production in a community marshes of the province of Huelva.
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/17239
Fuente
Arte y Patrimonio 3, 155-168 (2018)
Collections
  • Arte y Patrimonio. N. 03 (2018)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital