• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Producción Científica
  • Artículos, capítulos, libros...UCO
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La representación gráfica del miedo en primaria a través del dibujo: un estudio de casos entre escolares españoles y portugueses

The graphical representation of primary fear through the drawing: A case study between spanish and portuguese schools

Thumbnail
View/Open
via.pdf (690.3Kb)
Author
Rojas Pedregosa, Pedro
Publisher
SENA Regional Tolima
Date
2018
Subject
Emociones
Miedo
Dibujos
Educación
Emotions
Fear
Drawings
Education
METS:
Mostrar el registro METS
PREMIS:
Mostrar el registro PREMIS
Metadata
Show full item record
Abstract
Las emociones son respuestas adaptativas del organismo al medio en el que se encuentra y surgen como consecuencia de una evaluación cognitiva, provocando una reacción. Entre las negativas ha habido una que ha despertado siempre mucho interés, nos referimos al miedo. Esta emoción no deja de ser un legado vital que conlleva un valor añadido de supervivencia en sí mismo. Un medio de representación expresiva de ella es el dibujo, con el que los escolares pueden representarla en el papel. Por consiguiente, el objetivo de este proyecto es el de contrastar las diferencias o similitudes existentes entre la representación gráfica del miedo entre escolares de primaria de España y Portugal (128 sujetos) para su posterior estudio y entendimiento. Los resultados de las pruebas mostraron similitudes parecidas y significativas entre dos grandes bloques sobre el miedo (Muerte y Animales), así como diferencias entre sexos
 
Emotions are adaptive responses of the organism to the environment in which it finds itself and arise as a consequence of a cognitive evaluation, provoking a reaction. Among the negatives has been one that has always aroused much interest, we refer to fear. This emotion does not stop being a vital legacy that carries an added value of survival in itself. A means of expressive representation of it is drawing, with which schoolchildren can represent it on paper. Therefore, the objective of this project is to contrast the differences or similarities between the graphic representation of fear among elementary schoolchildren in Spain and Portugal (128 subjects) for further study and understanding. The results of the tests showed similar and significant similarities between two large blocks on fear (Death and Animals), as well as differences between sexes
 
URI
http://hdl.handle.net/10396/18356
Fuente
Vía Innova 5 (X), 38-43 (2018)
Versión del Editor
https://doi.org/10.23850/issn.2422-068X
Collections
  • DEduc-Artículos, capítulos, libros...
  • Artículos, capítulos, libros...UCO

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

De Interés

Archivo Delegado/AutoarchivoAyudaPolíticas de Helvia

Compartir


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
© Biblioteca Universidad de Córdoba
Biblioteca  UCODigital